Gå til innhold

HTC one X, Samsung galaxy S 3, Apple iPhone 4s eller Samsung galaxy note

Anbefalte innlegg

Hei søker ny mobil, og så lurer eg på vilken av disse som er best på musikk (bruker spotify) ellers treng eg høyoppløselige skjerm (til visning av bilder). Dermed blir også minne kort ein betydelig bonus å ha. Quad core er ikke nødvendig, men kan være fancy å ha. Noe under dual core er også utelukket!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikkje så mykje ærfaring med HTC eller s3-en, men sjølv har eg iPhone 4s og den funker perfekt til bilde, musikk (eg brukar og spotify ^^) og apps og alt :) Galaxy Note-en syns eg blir litt meir nettbrett-aktig. Litt for stor for min del :) Alle er gode telefonar og alle har kome bra ut i test, så gå for den du føler at du har lyst på ^^

Lenke til kommentar

Jeg vil heller si at en Galaxy Note er et bedre valg om du vil gjøre de tingene du nevner.

Galaxy Note har microSD kort-slot. Den har en stor og fantastisk skjerm på hele 5.3 tommer med 1280x800 i oppløsning som faktisk er høyere oppløsning enn det HTC One X har. Den har mange andre gode funksjoner som du kan se i denne presentasjonsvideoen i fra Samsung.

Vil du ha dette over den beste ytelsen (selv om ytelsen på Galaxy Note er enormt bra), så er Galaxy Note et meget bra valg.

Lenke til kommentar

Galaxy note var ein lang stund første valget mitt (valgte å vente p.ga mobile world congress var rett rundt hjørnet) men det eg er redd for er dårleg musikk kvalitet. Det eg har sett på one x er at den har 1v istedenfor 0,5v på musikk fronten, vet ikkje helt kva det betyr?

Lenke til kommentar

Skal du ha den beste telefonen til musikk er valget enkelt: iPhone 4S med et passende sett hodetelefoner av god kvalitet. Eller for å sitere gsmarena.com: Best audio quality in business

Det er også velkjent at Spotify er bedre på iPhone, og at Android-versjonen henger etter.

iPhone 4S har også en av markedets beste skjermer, den er knivskarp, med et IPS-panel som gir gode, naturlige farger. One X har også IPS-skjerm, og derfor mange av de samme kvalitetene, i et større format (4,7") og med høyere oppløsning. IPS-LCD er etter min mening bedre enn de ganske glorete, overmettede fargene man finner på de fleste OLED-skjermene. Er bildevisning det aller viktigste, og du kan leve med en så stor telefon, er HTC One X et naturlig valg.

Legger du vekt på et godt kamera vil iPhone 4S være det beste valget, og med 32 eller 64Gb innebygget minne, samt iCloud for automatisk synkronisering og backup av bilder og andre data via "nettskyen", er ekstra minnekort rimelig unødvendig.

Du gjør neppe noen stor feil uansett hvilken du velger, det koker egentlig ned til hva du selv legger mest vekt på.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Newton. Merk deg dette som Sigrs sa: ellers treng eg høyoppløselige skjerm (til visning av bilder).

Greit at iPhone 4S har fin oppløsning, men å måtte klistre en iPhone 4S opp i trynet på alle som skal kunne klare å se noe i fra den lille 3.5 tommers skjermen er ikke akkurat å anbefale.

Å vise bilder og filmer på en Samsung Galaxy Note overgår opplevelsen med å vise bilder og filmer på iPhone 4S med minst 1000 ganger.

Lydkvaliteten på Galaxy Note er såppass god fra før av at man ikke vil merke noen betydelige forskjeller på lydkvaliteten i mot hvordan lydkvaliteten er på iPhone 4S. Audiofile mennesker vil nok merke noen forskjeller. men så tviler jeg på at OP'en er en audiofil da.

Spotify er meget bra og gjør det den skal på Android, så er ingen direkte ting man kan utsette på Spotify til Android.

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal du ha den beste telefonen til musikk er valget enkelt: iPhone 4S med et passende sett hodetelefoner av god kvalitet. Eller for å sitere gsmarena.com: Best audio quality in business

Det er også velkjent at Spotify er bedre på iPhone, og at Android-versjonen henger etter.

iPhone 4S har også en av markedets beste skjermer, den er knivskarp, med et IPS-panel som gir gode, naturlige farger. One X har også IPS-skjerm, og derfor mange av de samme kvalitetene, i et større format (4,7") og med høyere oppløsning. IPS-LCD er etter min mening bedre enn de ganske glorete, overmettede fargene man finner på de fleste OLED-skjermene. Er bildevisning det aller viktigste, og du kan leve med en så stor telefon, er HTC One X et naturlig valg.

Legger du vekt på et godt kamera vil iPhone 4S være det beste valget, og med 32 eller 64Gb innebygget minne, samt iCloud for automatisk synkronisering og backup av bilder og andre data via "nettskyen", er ekstra minnekort rimelig unødvendig.

Du gjør neppe noen stor feil uansett hvilken du velger, det koker egentlig ned til hva du selv legger mest vekt på.

Ja eg kan si meg mye enig i det du skriver, men iPhone er muligens i minste laget for meg. Så har vi også dette med dårlig batteri (hjelper ikkje med allverden musikk kvalitet vi ein ikkje kan bruke det dagen ut :)). Ellers er ikkje kamerat så viktig ettersom eg er hobby fotograf og ønsker for det meste bilder av Støre kvalitet. Men som du sier er skjermen veldig god og spotify og musikk generellt bedre på iPhone (litt av grunnen at eg tok den med, også det at eg har mange spill fra ipaden som eg kan ta over:)) uansett takk for innspill :)

Lenke til kommentar

Newton. Merk deg dette som Sigrs sa: ellers treng eg høyoppløselige skjerm (til visning av bilder).

Greit at iPhone 4S har fin oppløsning, men å måtte klistre en iPhone 4S opp i trynet på alle som skal kunne klare å se noe i fra den lille 3.5 tommers skjermen er ikke akkurat å anbefale.

Å vise bilder og filmer på en Samsung Galaxy Note overgår opplevelsen med å vise bilder og filmer på iPhone 4S med minst 1000 ganger.

Lydkvaliteten på Galaxy Note er såppass god fra før av at man ikke vil merke noen betydelige forskjeller på lydkvaliteten i mot hvordan lydkvaliteten er på iPhone 4S. Audiofile mennesker vil nok merke noen forskjeller. men så tviler jeg på at OP'en er en audiofil da.

Spotify er meget bra og gjør det den skal på Android, så er ingen direkte ting man kan utsette på Spotify til Android.

Du kommer fint fram med dei gode sidene for galaxy note :) men er fortsatt litt usikker p.ga musikk kvaliteten...

Uansett takk for fleire gode innspill :)

Lenke til kommentar

vil da tro at alle dagens toppmobiler har god lyd? One X har jo beats audio, uten at jeg kan si noe godt eller vondt om det.

vurderte også Note en stund. Men fant ut at jeg heller ville vente på en mobil med Android 4. Så det ble One X. tror i det lange løp at en Note ville vært for stor for meg, selv om skjermen er lekker å se på :)

Men one x har ikke minnekort. plager ikke meg, da det som oftest er knotete å bytte ut det kortet osv. Bruker dropbox til synkronisering av bilder. du får 25gb gratis dropbox i 2 år med one x. 50gb med S3.

alle disse mobilene støtter en form for trådløs overføring av bilde til TV (med tilleggsutstyr) . Men iphone 4s viser kun 4:3 bilde, mens androidene viser 16:9 bilde. oppløsning er jeg usikker på.

Spotify sin offisielle app til android er ganske dårlig. Men de holder på å lage en ny versjon nå. Jeg bruker beta-versjonen av den. Og den er veldig fin. den har også låseskjermwidget.

Og så kan du jo tenke på om du er villig å betale fullpris for en snart nesten 1 år gammel mobil ;)

Endret av tiboine
Lenke til kommentar

vil da tro at alle dagens toppmobiler har god lyd? One X har jo beats audio, uten at jeg kan si noe godt eller vondt om det.

vurderte også Note en stund. Men fant ut at jeg heller ville vente på en mobil med Android 4. Så det ble One X. tror i det lange løp at en Note ville vært for stor for meg, selv om skjermen er lekker å se på :)

Men one x har ikke minnekort. plager ikke meg, da det som oftest er knotete å bytte ut det kortet osv. Bruker dropbox til synkronisering av bilder. du får 25gb gratis dropbox i 2 år med one x. 50gb med S3.

alle disse mobilene støtter en form for trådløs overføring av bilde til TV (med tilleggsutstyr) . Men iphone 4s viser kun 4:3 bilde, mens androidene viser 16:9 bilde.

For det første, så er det muligå få 'Beats Audio på en Samsung Galaxy S II og Galaxy Note. Fordi Beats Audio er kun software. Så jeg har selv Beats Audio på min Galaxy Note nå.

Galaxy Note har ikke fått en offisiell Android 4.0.3 / 4.0.4 versjon i fra Samsung enda. Men jeg kjører på en Custom Android 4.0.4 versjon som er meget bra da. Og ikke nok med det, den offisielle Android 4.0.x versjonen til Galaxy Note kommer til å bli ENORMT bra når Samsung slipper den ut. Så jeg ville heller ha ventet litt lengere på å kunne få disse gode tingene som kommer til Galaxy Note med Android 4.0.x.

Stemmer det at HTC One X ikke har minnekort og det er et stort minus. Fordi folk vil ha muligheten til å bare kunne kopiere over filer rett over til telefonen på en enkel og rask måte. Å sitte å bruke 3G nettet hele tiden med Dropbox er tungvindt og ikke minst ENORMT tregt.

Også er det jo plasser hvor man har elendig 3G dekning (har erfaring med dette med at Netcom suger på akkurat dette noen plasser rundt her jeg bor) og vil heller bli ett stort irritasjonsmoment med at man ikke kan få over filene sine til telefonen da.

Også har jo Samsung Galaxy S III / Galaxy Note utskiftbar batteri som i mine øyner er et stort pluss. Ikke at Galaxy Note har noen batteriproblemer med et 2500 mAh batteri da, men er jo uansett en fordel å kunne kjøpe inn et ekstra batteri sånn at du har strøm på telefonen under hele reisen om du er mye ute å reiser.

Så når alt kommer til alt, så har alle mobilene sine fordeler og ulemper, men HTC One X har litt for store ulemper som gjør at jeg ville valgt en Samsung Galaxy S III over en HTC One X. Men igjen. Når det kommer til å vise bilder og filmer og når det kommer til multimedia generelt sett osv, så er Samsung Galaxy Note uknuselig på grunn av den store og vanvittige gode skjermen den har.

Og på toppen av det hele så yter telefonen ENORMT bra og er kjapp som lynet.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

alle disse mobilene støtter en form for trådløs overføring av bilde til TV (med tilleggsutstyr) . Men iphone 4s viser kun 4:3 bilde, mens androidene viser 16:9 bilde. oppløsning er jeg usikker på.

Spotify sin offisielle app til android er ganske dårlig. Men de holder på å lage en ny versjon nå. Jeg bruker beta-versjonen av den. Og den er veldig fin. den har også låseskjermwidget.

Og så kan du jo tenke på om du er villig å betale fullpris for en snart nesten 1 år gammel mobil ;)

Jo det er jo det eg kanskje tenker meg :) men denne beta versjonen av spotify hvor finer eg den? (bruker ein huawei Titan for øyeblikket)

Lenke til kommentar

At iPhone 4S har "dårlig batteri" er en myte.

http://blog.gsmarena.com/apple-iphone-4s-battery-test-is-complete-meet-our-new-champion-test/

Samsungs galaxy-telefoner og HTC One X kommer ikke bedre ut på batteritid:

http://blog.gsmarena.com/htc-one-x-battery-test-concludes-the-results-are-inside/

Vet da om flere hobbyfotografer som har stor glede av kameraet på iPhone 4S. Det er jo ikke alltid man har med seg en sekk full av fotoutstyr - og det beste kameraet er som kjent alltid det man faktisk har med seg når situasjonen eller motivet dukker opp.

Det har skjedd mye med kamerakvaliteten på iPhone gjennom 5 generasjoner, og nå begynner det faktisk å bli ganske brukbart til snapshots:

http://campl.us/posts/iPhone-Camera-Comparison

http://www.digitalcamerabeginner.net/index.php/2011/10/14/iphone-4s-vs-dslr-canon-500d-t1i/

Har du iPad fra før, så er fordelene med iPhone enda mer åpenbare, siden de to åpenbart fungerer mer sømløst sammen, enn med en random Android-telefon. ;)

Lenke til kommentar

alle disse mobilene støtter en form for trådløs overføring av bilde til TV (med tilleggsutstyr) . Men iphone 4s viser kun 4:3 bilde, mens androidene viser 16:9 bilde.

For det første, så er det muligå få 'Beats Audio på en Samsung Galaxy S II og Galaxy Note. Fordi Beats Audio er kun software. Så jeg har selv Beats Audio på min Galaxy Note nå.

Galaxy Note har ikke fått en offisiell Android 4.0.3 / 4.0.4 versjon i fra Samsung enda. men jeg kjører på en Custom Android 4.0.4 versjon som er meget bra da. og ikke nok med det, den offisielle Android 4.0.x versjonen til Galaxy Note kommer til å bli ENORMT bra når Samsung slipper den ut. Så jeg ville heller ha ventet litt lengere på å kunne få disse gode tingene som kommer til Galaxy Note med Android 4.0.x.

Stemmer det at HTC One X ikke har minnekort og det er et stort minus. Fordi folk vil ha muligheten til å bare kunnekopiere over filer rett over til telefonen på en enkel og rask måte. Å sitte å bruke 3G nettet hele tiden med Dropbox er tungvindt og ikke minst ENORMT tregt.

Også er det jo plasser hvor man har elendig 3G dekning (har erfaring med dette med at Netcom suger på akkurat dette noen plasser rundt her jeg bor) og vil heller bli ett stort irritasjonsmoment med at man ikke kan få over filene sine til telefonen da.

Også har jo Samsung Galaxy S III / Galaxy Note utskiftbar batteri som i mine øyner er et stort pluss. Ikke at Galaxy Note har noen batteriproblemer med et 2500 mAh batteri da. Men er jo en fordel å kunne kjøpe inn et ekstra batteri sånn at du har strøm på telefonen under hele reisen om du er mye ute å reiser.

Så når alt kommer til alt, så har alle mobilene sine fordeler og ulemper, men HTC One X har litt for store ulemper som gjør at jeg ville valgt en Samsung Galaxy S III over en HTC One X. Men igjen. Når det kommer til å vise bilder og filmer osv, så er Samsung Galaxy Note uknuselig på grunn av den store og vanvittige gode skjermen den har.

Og på toppen av det hele så yter telefonen ENORMT bra og er kjapp som lynet.

Du snakker om å "roote" telefonen :) noe som eg har tenkt å bruke for blant annet "control talk" som eg ellers ikkje får tak i på Note eller andre Samsung telefoner. Eg må også si meg enig i å kunne bytte ut batteriet er bonus også fordi alarmer kan bli spilt av uten at mobilen er på (men ikkje uten batteri) noe som kan komme opp på feil tidspunkt. :)

Lenke til kommentar

Alle har grei lyd, noen få har god lyd. Det er nok relativt alment akseptert blant de som er opptatt av god lyd at iPhone 4S er blant de aller beste telefonene på lydkvalitet.

Beats audio er en gimmick for fjortiser, som ikke har noe med god lyd å gjøre.

Om du siktet til iPhone 4S så er det mindre enn 7 måneder siden den kom på markedet, og den er fortsatt ett av de fornuftigste kjøpene man kan gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Begge min døtre, på 14(iphone 4) og 18(iphone 4s), kan skrive under på at iphone har dårlig batteri. det klager de ofte på. Og spesielt når de hører på musikk, tappes batteriet fort.

Ja, hvis dine døtre påstår dette (i følge deg) så må jo gsmarena og alle andre som lever av å teste mobiltelefoner bare bøye seg i støvet... :roll:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle har grei lyd, noen få har god lyd. Det er nok relativt alment akseptert blant de som er opptatt av god lyd at iPhone 4S er blant de aller beste telefonene på lydkvalitet.

Beats audio er en gimmick for fjortiser, som ikke har noe med god lyd å gjøre.

Om du siktet til iPhone 4S så er det mindre enn 7 måneder siden den kom på markedet, og den er fortsatt ett av de fornuftigste kjøpene man kan gjøre.

Samsung Galaxy Note (som har MYE bedre hardware specs enn iPhone 4S) er jo heller ikke så gammel (6 måneder gammel), men du får den jo kjøpt for ca 3900 kr på nettet nå som er 1000 kr billigere enn iPhone 4S.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...