Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[løst] Fremmed aktivitet under "aktive økter" Facebook

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan se ut som om noen har snoket seg inn på din maskin ved å fange opp informasjonskapslene som ligger på maskinen din. Fra mitt ringe minne så synes jeg å huske at det var omtrent sånn ca. sånn det ble beskrevet i VG tidligere i vinter når de intervjuet en hacker.

Det er visstnok så lett at yngre tenåringer gjør dette. Artikkelen beskrev også gode råd for hvordan en beskytter seg, bl.a å la være å knytte seg opp på åpne offentlige nettverk.

Tror uansett at jeg ville byttet passord nå om jeg var deg.

Lenke til kommentar

ANtagelig ingen grunn til å være redd. - Sjekket akkurat selv, og har masse økter fra Safari på Linux, og det har jeg aldri brukt. - En nærmere sjekk på IP-adressen det kommer fra avslører at det er min egen IP, så regner med at det er bare FB som gjenkjenner feil klient.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva om naboens guttunge har klart å bryte seg inn på nettverket ditt? Det er ikke så himla vanskelig for en nysgjerrigper. Jeg har i hvert fall ingen tro på at Facebook gjenkjenner feil klient.

Jeg har ikke så stor peiling på dette, men jeg er rimelig skeptisk til saker som dette. Hvor, og jeg mener HVOR, kommer denne informasjonen fra?

Får håpe noen med peiling slår inn her og forklarer :D

Lenke til kommentar

Sjekket igjen nå, og tok en screenshot. Har vært en "aktivitet" på facebook som sammenfaller nøyaktig med tidspunktet da jeg surfet med mobilen. Det er nok ganske sikkert at det er FB som ikke kjenner igjen klienten. Ser man bort i fra mobilen, bruker jeg stort sett bare den stasjonære maskinen for tiden. Det er ikke bare bare for nabogutten å knekke den tror jeg. Ikke er den trådløs heller.

post-43539-0-91178300-1336375820_thumb.jpg

Endret av Kenneth Solfjeld
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...