Halfe Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Hei. Jeg sitter med en server som jeg skal utvide med 8 disker. Har kjøpt 2 stk SIL 3114 SATA raid 150. med god tro koblet jeg dem i PCI portene jeg har i pcn og trodde dette skulle gå bra. Men det gjorde det ikke, når jeg booter opp uten disker så finner maskinen kortene helt normalt og fortsetter til OS. men når jeg kobler til en HDD (uansett størrelse og SATA 150/300) så vil da kun den porten kjøre men den andre vil da henge i BOOT. Jeg har prøvd å koble til 250GB disk SATA 150, 500GB,750GB & 1 SATA 300. med noen av de diskene så vil da ikke kortet gå forbi BOOT. Det andre kortet som er helt identisk kjører pent og ingen problemer. Når jeg bytter om på kortene så henger problemet igjen på den samme porten sånn at det kortet som fungerer da ikke fungerer når jeg har byttet plass. Også skjer det når jeg har kun ene kortet koblet i den ene PCI porten som tuller. Jeg har også prøvd å sette kortene inn i Stasjonære pcn min og da fungerer kortene helt perfekt. ingen problem what so ever. Har nylig oppdatert BIOS på MB til den nyeste som jeg kunne finne, og FIRMWARE på RAID kortene er 5.4.03 som er det nyeste til Silicon Images. Oppsettet jeg kjører på server er: Intel® Desktop Board D945GCCR 1GB minne 5stk 500GB 2stk 1000 GB 3 stk 750GB 2x SIL3114 SATA raid 150 Addin card Så jeg trenger hjelp. Har googlet i snart 2 uker og ikke klart å komme og med en løsning på problemet. Om det er MB eller om det er RAID kontrollerene. EDIT: har lagt merke til at den ene PCI porten deler IRQ adresse med en USB Host Controller. Endret 6. mai 2012 av Halfe Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Virker til å være en IRQ konflikt mellom pci-sporene på hovedkortet ditt. Dette oppstår når diskene blir tilkoblet og de skal ha hver sin "unike" IRQ. Prøvd det kortet som feiler, i et annet pci-spor, eller har du ikke fler? Lenke til kommentar
Halfe Skrevet 6. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2012 Jeg har kun 2 stk, men går det an å frigjøre Lenke til kommentar
Halfe Skrevet 6. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2012 HAHAHAHAHAHAHA.. problemet LØST.. att det går an. Kjøre USB porten på samme IRQ som første PCI port. Men hvordan kan jeg Remappe IRQ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå