Gå til innhold

Tips til forbedring

Anbefalte innlegg

Problemet er at printserveren MÅ være på en klasse ip adresser, enten 10.0.0.x eller 192.168.0.x.. Den stasjonære får IP adresser direkte fra modemet (10.0.0.x ip adresser) mens den bærbare får 192.168.0.x ip adresser fra det trådløse modemet. Printserveren opererer i 192.168.0 ip sonen, så jeg kan ikke print ut fra den stasjonære, kun fra den bærbare. Jeg kan løse det ved å koble den stasjonære direkte til den trådløse ruteren og få ip adresse derifra, men jeg vil helst løse det på en mer teknisk komplisert måte slik at jeg kan beholde min nåværende ip klasse.

Jeg vil også ha tips til forbedringer av oppsettet mitt når det gjelder andre ting, uansett hva det måtte være. Her er diagrammet over oppsettet mitt.

eHPjV.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det oppsettet er da nødt til å gi problemer... Fjern svitsjen og slå av DHCP og sett IP 10.0.0.x i den trådløse ruteren (og koble kabelen fra modemet i en av LAN-inngangene).

Eller sett modemet i bridge og koble alt via den trådløse ruteren.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Rutermodemet er egentlig et multimodem med integrert trådløst (1 antenne), den andre trådløse med 3 antenner er en splitter ny og veldig dyr trådløs, den kom godt ut på tester derfor ønsker jeg ikke å bruke den billig trådløse varianten som er integrert i modemet som kommer fra min bredbåndsleverandør, jeg har slått av den trådløse funksjonen på rutermodemet.

Mr D, kan du lage et nytt diagram over hvordan du ser for deg det du beskriver, enten billedlig eller i form av punkter med tekst.

Lenke til kommentar

Jeg har kabler som er lange nok til å koble fra pc til rutermodemet, men nå har jeg allerede brukt kabelspikre for å feste EN universal ledning i huset, og den går til svitsjen, så jeg vil ha knutepunktet mitt fra svitsjen. Svitsjen er helt transparant, og den merkes ikke på nettverket, ting går veldig fort igjennom der (mye raskere enn gjennom en vanlig ruter) så det har lite å si å fjerne den og jeg vil ha den der den er for å ha flere tilkoblingsmuligheter akkurat der svitsjen er stasjonert på et senere tidspunkt.

Avstandene er vel rundt 15 meter mellom enhetene

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...