PowerOfNow Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hei. har en smoothwall som har funket bra de to siste årene, men internett går skikkelig treigt opp dagen. T.o.m en Citrix ICA klient som bruker 1,5kB/sek lagger som grisen. Internett er et ork å bruke om dagene. Har prøvd å bytte NIC i servere + testa at nettet ellers er i orden. Spørsmålet mitt er som følgende: Har noen hatt det samme problemet? I samme slengen skal jeg ringe telehor å høre om det er no krøll en vei. kjører den nyeste versjonen av smoothwall. ps: hva er link til sider som man finner tilsvarende produkter, men som kun bootes opp på en diskett?(routing/brannmur for ADSL) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hei. ps: hva er link til sider som man finner tilsvarende produkter, men som kun bootes opp på en diskett?(routing/brannmur for ADSL) http://www.zelow.no/floppyfw/ Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Sjekk hva slags tider du får når du tar en ping ut på Nettet.... Hvis du får høye responstider, så ting telenor kundeservice og be om å få en sjekk av linja, grunnet høye responstider på ping. Det burde få deg rimelig fort over på teknisk avdeling hvor noen faktisk kan greie å hjelpe deg... Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Sikker på at ikke cirtix serveren er treg? Det kan jo hende at det er endel brukere på... Njaal Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 generelt er alle sider veldig treige om dagene. TOPPEN av kaka var et Citrixen gikk treig siden den bruker så lite båndbredde. Nope, den er ikke overbelastet. merkelige greier.. prøver å herje litt med DNS nå. Ping responsen ser ut til å være bra. Lenke til kommentar
Magne_ Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 du kan ikke ha en windowsmaskin i nettet som har blitt infisert av virus eller noget slikt, da? Lenke til kommentar
PowerOfNow Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 er 4 maskiner tilkoblet, og det går like treigt på alle. Smoothwallen i seg selv + antivirusprogram stopper det meste. Har scannet for sikkerhetsskyld og den er ingen virus. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Merkelig .. ring telenor og be de sjekke linjen din for støy eller noe. Kan være noe som har skjedd. Hvis ikke prøv å reinstallere smoothwall, og bytt nettverkskort hvis ikke dette funker heller .... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå