Gå til innhold

Privatist eksamen i muntlig Engelsk VG1, !TRENGER HJELP!

Anbefalte innlegg

Hei, på onsdag skal jeg ha privatist eksamen i engelsk muntlig VG1. Jeg får vite oppgaven min 30 minutter før jeg skal inn. Problemet er, jeg aner ikke hva jeg skal forberede meg på! Er det noen som har erfaring med en slik eksamen? Hvilken type oppgaver kan jeg få? Trenger tips! Jeg har ikke levert noen leseliste btw...

Hvilken spørsmål ble dere stilt av sensor etterpå? Spurte de om noe som ikke hadde direkte med oppgaven din å gjøre?

Og til slutt, er de veldig strenge på karakterer? Hva legger de mest vekt på?

DEL ERFARINGER!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke tatt denne eksamenen, men regner med at du har fått boka som er pensum i engelsk vg1 ? Det er ikke uvanlig at de tar utgangspunkt i kapitler. Kjør en runde eller to gjennom boka og sørg for at du forstår hva hvert kapittel handler om.

Pluss at du såklart må sørge for at engelsken er i god stand. Vær opplagt og fokusert, muntlig handler mye om å løse situasjonen i øyeblikket, og evnen til å snakke for seg kommer godt med.

Lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

jeg har hatt denne.

jeg fikk utdelt en 4 siders avisartikkel(som det ikke står noe om i boken). denne skulle jeg gjenfortelle og diskutere, jeg fikk også et emne fra boken, jeg måtte fortelle om englands språkhistorie fra romertiden og fram til i dag, altså koloniseringene(hvordan de har påvirket), de ulike navnene, og alle som har vært med på å påvirke språket... veldig stress oppgave, og jeg trodde selv jeg skulle få noe enkelt som gjenfortelle en bok eller snakke om politikk i USA

fikk 5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...