Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

er dette angst?

Tommyeen

Anbefalte innlegg

Hei, gutt i slutten av tyveårene her, jeg har mange gang vært "plaget" av helsemessige ting, og vært på undersjøkelser blod prøver etc...

å dem har ikke funnet noe spessielt liksom. så dro jeg på legesjekk fordi jeg ofte er trøtt å da fant dem ut at det var litt høyt blodtrykk, å da ramset legen opp massssse ting som det KUNNE vært da man har høyt blodtrykk, og klart, jeg som er redd for helsemessige ting fra før av ble jo ikke noe bedre, dette var torsdag. jeg har aldri i hele mitt liv før hatt en så vanskelig helg som dette, jeg har målt blodtrykket ofte, å bare fått høye målinger osv. har kjent hjerte slå skikkelig når jeg har lagt meg å slitt med å få sove.

lørdag gjemte samboeren min blodtrykksmåleren å har ikke målt blodtrykk etter det, å ikke lest på nett om symtomer osv. har da følt meg mye bedre i dag å bedre form osv.

men har i dag fått noe annet som plager meg, av og til kommer det hetetokter i kroppen, fra albuene å ut til hendene sammtidig som det kommer i hode, blir liksom svett i panna, dette varer i bare noen få sekunder før det går over. har dette noe med angst å gjøre, liksom "etter dønninge" etter angstperiode?

noen som har det likens som meg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg syns det er viktig at du har blodtrykkermåler, ikke at du trenger å måle 24/7 men en gang i blant. fordi høyt blodtrykk i seg selv kan oftest ikke merkes. og siden legen din sier at du kan ha høyt blodtrykk, så er det viktig å følge med.

syntomer på arvolig høyt blodtrykk er:

Hodepine, tretthet eller forvirring.

Følelsesløshet og prikking i hender og føtter.

Neseblod, opphostning av blod.

Alvorlige pustevansker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...