Elvis Plesly Skrevet 6. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2012 Hei, lurte først og fremst hva som vil hjelpe ved å overklokke et skjermkort? Skal kjøpe denne: http://www.dustinhome.no/product/5010624036/asus-radeon-hd7870-directcu-ii-2gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/ Er den bra for end game spilling? F.eks tar den BF3 på ultra på "maks" FPS (60)? Og hvordan overklokker jeg den? Og trenger jeg ekstra/bedre kjøler? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2012 Hei, lurte først og fremst hva som vil hjelpe ved å overklokke et skjermkort? Skal kjøpe denne: http://www.dustinhom...-e-dvi-hdmi-dp/ Er den bra for end game spilling? F.eks tar den BF3 på ultra på "maks" FPS (60)? Og hvordan overklokker jeg den? Og trenger jeg ekstra/bedre kjøler? Overklokking gir mer ytelse 7870 er et kraftig kort, men det kjører absolutt ikke BF3 på Ultra med 60 fps i multiplayer. Du overklokker med MSI Afterburner, Sapphire Trixx, ASUS AI Tweak eller Catalyst Control Centers "Overdrive." Du trenger ikke bedre kjøler, men det vil alltid hjelpe litt. Jo kaldere grafikkprosessoren er og jo mer spenning du kjører gjennom den, jo mer vil du klare å overklokke. Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 6. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. mai 2012 Hei, lurte først og fremst hva som vil hjelpe ved å overklokke et skjermkort? Skal kjøpe denne: http://www.dustinhom...-e-dvi-hdmi-dp/ Er den bra for end game spilling? F.eks tar den BF3 på ultra på "maks" FPS (60)? Og hvordan overklokker jeg den? Og trenger jeg ekstra/bedre kjøler? Overklokking gir mer ytelse 7870 er et kraftig kort, men det kjører absolutt ikke BF3 på Ultra med 60 fps i multiplayer. Du overklokker med MSI Afterburner, Sapphire Trixx, ASUS AI Tweak eller Catalyst Control Centers "Overdrive." Du trenger ikke bedre kjøler, men det vil alltid hjelpe litt. Jo kaldere grafikkprosessoren er og jo mer spenning du kjører gjennom den, jo mer vil du klare å overklokke. Ok, hvor mye vil du tro jeg kan klare i FPS på ultra i multiplayer på BF3? Siden kortet er ASUS, skal jeg da bruke ASUS AI Tweak eller har det ikke noe å si? Hvis ikke hvilken vil du anbefale? Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 6. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2012 Du bruker MSI Afterburner til overklokking, uansett om kortet er frå ASUS eller Gigabyte. Kjøleren til ASUS er fenomenal! Kjører eit overklokka 560ti med same kjølar på 79 grader. Kortet klarer nokk 30 FPS på ultra. Med overklokk kan du tene inn alt frå -30 FPS til +10 FPS. Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 6. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Men hvor mye kan jeg overklokke det for å være safe uten at det ryker eller noe? Edit: Da tenker jeg iallefall minst nok til å merke forskjell Endret 6. mai 2012 av younghunk Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2012 Ok, hvor mye vil du tro jeg kan klare i FPS på ultra i multiplayer på BF3? Siden kortet er ASUS, skal jeg da bruke ASUS AI Tweak eller har det ikke noe å si? Hvis ikke hvilken vil du anbefale? Rundt 40 fps på Ultra tipper jeg. MSI Afterburner er den mest praktiske av dem på ekstrafunksjonalitet, men alle gjør overklokking like bra. Hvor langt du kan overklokke er avhengig av flaks. Du vil få blåskjerm og andre merkeligheter lenge før skjermkortet er i fare med dagens skjermkort. Hvor stor forskjell en overklokk vil gjøre er vanskelig å si siden ingen spill er like. 10% overklokk vil typisk gi deg 8-10% med GCN. Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 6. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. mai 2012 Ok, takk for svar! Har enda ikke kjøpt delene, så jeg kommer tilbake til deg arni for hjelp! Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 6. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2012 Ein kan ikkje sei kor langt du kan overclocke, det varierer for gpu, psu, hk, ect. kombinasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå