[CyB]girl Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Noen som vet hvilken commando som erstatter cmd i windows 98? eller annen måte og finne ut hvilken ip en har.... funker net send i windows 98 forresten? håper på snarlig svar! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 girl"] funker net send i windows 98 forresten? Lenke til kommentar
[CyB]girl Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 winpopup funka iallfall.. =) Sitter på et nettverk med win98, alle har hver sin bruker.. Kan administrator observere at vi sender meldinger til hevrandre via winpopup?.. Går det ann når en sender med net send?.. hvilken commando for net send brukes i windows 98? (net send???) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 skriver bare "net send pcnavn melding" :-) Og hvis du skriver net sendt * melding så går meldingen til alle. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Så med de kommandoene kan man få en melding til å dukke opp på skjermen på en annen maskin i nettverket? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 noen som vet om en side som forklarer disse tingene litt i detail? Lenke til kommentar
Osram Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Her er et sted å starte: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;168893 Lenke til kommentar
Smal Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Net send funker ikke i win 98.... weit ikke om det er noe alternativ... Lenke til kommentar
[CyB]girl Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 Bruker "winpopup" isteden.. Men lurer på om systemadmin. kan se at vi driver og sender meldinger vis dette prog.. :-? Alt dette gjelder et skolenettverk.. Systemadmin. har også sperret portene som irc, msn og icq kjører gjennom... Er det mulighet for og få endra de?.. Fx. til port 80?.. Lenke til kommentar
Osram Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Tydeligvis litt for lenge siden jeg selv var elev men: Jeg klarer ikke helt la være å tenke at hadde ungdommen nå til dags brukt like mye krefter på å lære seg det de skal som de bruker på å slippe unna å lære seg det de skal, da hadde det vært håp om at de skulle klare å holde hjula gående også når vi blir for gamle... Lenke til kommentar
[CyB]girl Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 hehe... Vi følge da me skjønner du.. Men hadd vært litt kos å hatt i friminuttene... Lenke til kommentar
Osram Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Joda, har jobbet som lærer i femten år så jo vet jo egentlig at det er håp. Og jeg har ikke glemt at jeg ikke var noe bedre selv... Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 på skolen min så tror jeg at det er et lokalt program som sperrer porter, kan det være riktig? hvis det er riktig, så er det jo bare å kille det programmet. kan hende det er sånn på skolen din og, ikke vet jeg. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hos oss er det ikke mulig å gjøre noenting, da pcene har 90 prosent sjanse for å dø i oppstarten. Må ofte prøve flere forskjellige før jeg finner en som vil starte... Lenke til kommentar
Nors Elghund Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Hos oss er det ikke mulig å gjøre noenting, da pcene har 90 prosent sjanse for å dø i oppstarten. Må ofte prøve flere forskjellige før jeg finner en som vil starte... Vi har netopp fått nye PC er fra Sun (sun.com)+ mange maskiner med 1,7GHz Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Når den raskeste på skolen er 366MHz er det noe i veien, men vi får noen 1GHz maskiner snart. Faren min jobber med dataløsningene i kommunen Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 girl"]Bruker "winpopup" isteden.. Men lurer på om systemadmin. kan se at vi driver og sender meldinger vis dette prog.. :-? Kommer kansje litt ann på system til system, men admin på min skole kan se at vi sender slikt, han kan også sperre slik at det ikke går ann. Lenke til kommentar
Mr.Devil Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Hehe...gøy det der.Husker når vi fikk tak i admin passord på vår skole Sendte blant annet net send meldinger om at du må restarte pcen. Så ble det en masse shutdown av pcer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå