chilin Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Jeg er en student som lever i en leilighet der jeg har utleierne boende nesten rett over meg. Dette gjør det litt surt pga jeg vet egentlig ikke helt hvor høyt jeg kan spille musikk og ikke før de hører det. Har fått klage en gang på at jeg spilte litt høyt over lengre tid, og nå spiller jeg lite og lavt uansett pga dette. Mitt spørsmål er som følgende: Kan jeg lage noe lydabsorberende plater selv, som er enkelt, billig og bra? Det jeg trenger for det meste å sette noe lydabsorberende på er den ene veggen inkl. døra på den veggen og taket. Resterende vegger og vinduer er ikke rettet noe mot de som andre som bor her. For lenge siden hørte jeg noe om eggekartonger med noe svart skumgummi eller hva det nå var på, som funket greit for en billig penge. Men det var da og nå er nå. Så: Hva er lett å få tak i? Er billig? Enkelt å lage? Stenger lyden inne på mitt rom og holder lyden vekk fra eventuelle naboer? Takker på forhånd Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Hvorfor ikke bare kjøpe trådløse headset? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Koster endel å lyd isolere et rom, og hvis du leier så er det nok ikke noe å tenke på. Ville kjøpt et skikkelig bra headset om jeg var deg og en bra headset forsterker. Lenke til kommentar
chilin Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 Har allerede to gode headset som jeg bruker. Men noen ganger ønsker man litt annerledes lyd. Om jeg kan enkelt og billig dempe lyden bare litt for de andre, hadde det vært supert. Uansett om dette bare er eggekartonger med skumgummi. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Du kan jo forsøke å lage noen lydabsorbenter, men for å være ærlig tror jeg ikke det er verdt slitet. Som nevnt over, så er det veldig dyrt å lydisolere et rom, ofte må du bygge et rom i rommet, med lydisolerende vegger og dør. Uansett, om du har tid og lyst, her er en fin guide på lydabsorbenter / bassfeller: http://www.youtube.com/watch?v=HDxV0jbD9w8 Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 31. august 2012 Del Skrevet 31. august 2012 Absorbenter vil bare dempe akustikken i selve rommet. Om du skal dempe bassen må du enten bruke bassfeller, eller virkelig tykke dempeplater. Uansett er det toget kjørt i en leilighet. Gips er det beste for lyddemping mellom rom. Akustikkplater gjør fint lite på det feltet. Sørg for at du har skikkelig avkobling mellom gulv og høyttalere, enten med dempeputer eller spikes a la Superspikes fra Soundcare. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå