Hanske Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Jeg kom over denne artikkelen i Aftenposten http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--De-hadde-nettopp-fatt-baten-6821967.html#.T6adQcWop8E, hvor det står "guttene i 20-årsalderen". Jeg har inntrykk av at det kosekvent skrives "gutt 18", "gutt 19" og "gutt 20", mens det skrives "kvinne 18", "kvinne 19" og "kvinne 20". Dette har jeg lagt merke til flere ganger. Er det flere enn meg som har tenkt over dette? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Har lagt merke til flere ganger at det blir skreve "mann" istedenfor gutt. Da for en i klassen min som var 18 år. 1 Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Feministjudarna skriver artiklarna. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Ved første øyekast kan dette kanskje virke mannsdiskriminerende, men det føyer seg inn i et helt tradisjonelt kjønnsrollemønster hvor kvinner er og forblir kvinner, men gutter blir menn. Jeg ser ellers like mye "mann 18", og synes vel det er like tøvete. Endret 6. mai 2012 av Isbilen Lenke til kommentar
Dunsay Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Jeg ble beskrevet som "ung mann (18)" i avisa for 4-5 år siden. Det føltes veldig rart der og da. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Heh, det føles litt rart ut ja. En venn av meg rullet rundt i bilen sin, i lokalavisa stod det "mann (18)". Lenke til kommentar
mofomofo Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 For meg virker dette å variere fra sak til sak, alt etter vinklingen f.eks. om man er et offer eller har vært "slem": Mann (20) voldtok jente (18) Kvinne (18) kastet i fyllearresten for utagerende oppførsel Gutt (18) ble lurt til å drikke metanol 5 Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 lol, hvorfor får vi ikke pressa ut slike søpleaviser? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 lol, hvorfor får vi ikke pressa ut slike søpleaviser? Fordi «alle» gjør det, og de som kjøper drittavisene (som VG) bryr seg ikke. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå