El-Hadji Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Hei! Driver å ser på nytt batteri til mitt Canon 500D. Kom over dette på mytrendyphone ( http://www.mytrendyp...teri-9168p.html ) og stusset på at det var så veldig mye billigere enn de fleste andre som finnes rundt forbi. Er det noen som har erfaringer med dette batteriet? mvh El-Hadji Endret 6. mai 2012 av ilpostino waits for Alice endret topic. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Hei! Driver å ser på nytt batteri til mitt Canon 500D. Kom over dette på mytrendyphone ( http://www.mytrendyp...teri-9168p.html ) og stusset på at det var så veldig mye billigere enn de fleste andre som finnes rundt forbi. Er det noen som har erfaringer med dette batteriet? mvh El-Hadji Har kjøpt flere sånne billig batterier, og dem funker helt greit. Akkurat den har jeg ikke, men har kjøpt på ebay for enda billigere Endret 6. mai 2012 av Mephisto- Lenke til kommentar
arthon Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Prisene varierer veldig mellom både de originale og de uoriginale LP-E5 batteriene. Det du linker til er "bare" på 900 mAh, mens original batteriet og flere av de uoriginal er på 1080mAh. Mange selgere oppgir heller ikke kapasiteten på batteriene de selger, og ofte virker det i webshop'ne som om det er originale batterier, noe det ofte ikke er . Så her gjelder det å holde tunga rett i munnen. Det er ikke så mye å spare på å kjøpe fra utlandet når man tar reklamasjons muligheten i betraktning. Endret 6. mai 2012 av arthon Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Kjøpte et billigbateri til mitt 550D på eBay til rundt 30,- og det virker helt topp, kanskje litt dårligere kapasitet men ikke mye. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Har selv kjøpt slike uorinale batterier, ikke for kamera, men for mobiltelefoner. Du får stort sett det du betaler for. De billige uorginale batteriene fungerer helt fint, men dabber lettere av når det blir gammelt. Dersom du skal ha et batteri for å holde liv i kameraet ett år eller to i påvente av å skifte, er det greitt å spare penger på batteriet. Men dersom du vil ha et batteri til å stole på og som skal være brukbart også om 3 år vil jeg anbefale orginalt batteri. At batteriet koster 1/3 av orginalbatteriet er en indikasjon på at kapasiteten reduseres etter 1/3 så mange oppladninger. Du får nok 900 mah de første gangene batteriet lades helt opp, men etterhvert får du bare puttet inn 850 mah, og så går det nedover. Denne oppførselen er ikke en del av spesifikasjonen på batteriet, og det er her det spares inn når billige batterier skal produseres. Lenke til kommentar
cake Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Hvis du legger noen lapper til, får du hvertfall et ansmann batteri, som er kjent for å ha god kvalitet. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Har selv kjøpt slike uorinale batterier, ikke for kamera, men for mobiltelefoner. Du får stort sett det du betaler for. De billige uorginale batteriene fungerer helt fint, men dabber lettere av når det blir gammelt. Dersom du skal ha et batteri for å holde liv i kameraet ett år eller to i påvente av å skifte, er det greitt å spare penger på batteriet. Men dersom du vil ha et batteri til å stole på og som skal være brukbart også om 3 år vil jeg anbefale orginalt batteri. At batteriet koster 1/3 av orginalbatteriet er en indikasjon på at kapasiteten reduseres etter 1/3 så mange oppladninger. Du får nok 900 mah de første gangene batteriet lades helt opp, men etterhvert får du bare puttet inn 850 mah, og så går det nedover. Denne oppførselen er ikke en del av spesifikasjonen på batteriet, og det er her det spares inn når billige batterier skal produseres. Har samme opplevelsen fra mobil batteri, men nå spurte trådstarter om kamera batterier, som fungerer mye bedre Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 (endret) Har selv kjøpt slike uorinale batterier, ikke for kamera, men for mobiltelefoner. Denne oppførselen er ikke en del av spesifikasjonen på batteriet, og det er her det spares inn når billige batterier skal produseres. Har samme opplevelsen fra mobil batteri, men nå spurte trådstarter om kamera batterier, som fungerer mye bedre Har opplevd det samme med uoriginale batterier til 450D, kjøpte tre stykker på 1200 mAh "á60.-" og de originale har 720 mAh, opplevde at de uoriginale ikke klarte like mange bilder på en lading som de originale batteriene, ca. 60/100 bilder mindre selv etter en tids bruk. De aller billigeste vil jeg nok ikke kjøpe siden det kan være litium-nikkel batterier "NiMh/NiCd" og ikke litium-ion teknikk, da spiller ikke mAh så stor rolle siden de ikke klarer og holde på strømmen like godt. Kjøper man uoriginale av kjente merker vil de nok oppleves bedre, eventuell kjøpe av Altitec/batteributikken som garanterer sine uoriginale batterier og bruker battericeller av god kvalitet. Endret 7. mai 2012 av Nautica Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Har selv kjøpt slike uorinale batterier, ikke for kamera, men for mobiltelefoner. Du får stort sett det du betaler for. De billige uorginale batteriene fungerer helt fint, men dabber lettere av når det blir gammelt. Dersom du skal ha et batteri for å holde liv i kameraet ett år eller to i påvente av å skifte, er det greitt å spare penger på batteriet. Men dersom du vil ha et batteri til å stole på og som skal være brukbart også om 3 år vil jeg anbefale orginalt batteri. At batteriet koster 1/3 av orginalbatteriet er en indikasjon på at kapasiteten reduseres etter 1/3 så mange oppladninger. Du får nok 900 mah de første gangene batteriet lades helt opp, men etterhvert får du bare puttet inn 850 mah, og så går det nedover. Denne oppførselen er ikke en del av spesifikasjonen på batteriet, og det er her det spares inn når billige batterier skal produseres. Har samme opplevelsen fra mobil batteri, men nå spurte trådstarter om kamera batterier, som fungerer mye bedre Alle lithium-batterier taper seg over tid, altså at hver gang de lades opp får du litt mindre strøm inn på dem enn forrige gang. Batteriene reduseres også når de står 100% oppladet, spesielt om de står varmt. Skikkelige batterier holder mange oppladinger og flere års bruk før denne effekten er merkbar, mens de billigste batteriene får merkbart redusert kapasitet etter langt kortere tids bruk. Dette er helt tilsvarende for mobilbatterier som kamerabatterier, og står som regel til prisen på batteriet. Største forskjellen er at et kamera ikke bruker strøm kontinuerlig slik en telefon gjør, så strømkapasiteten oppleves forskjellig. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Har ingenting å si når kvaliteten på kamera batteriene er bedre enn mobilbatteriene. Du har ikke prøvd begge deler, det har jeg. Sum: Kamera batteriene er IKKE like gode som de orginale, men funker greit nok og har gjort det for meg over lengre tid. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Sum: Kamera batteriene er IKKE like gode som de orginale, men funker greit nok og har gjort det for meg over lengre tid. Lengre tid, mener du da ett år, eller tre år? Jeg er oppriktig interessert i å få vite hvor mange år det går før disse billigbatteriene er blitt merkbart redusert, og mistenker at de ikke er særlig spreke etter tre års bruk... Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Har brukt dem i to år, det kan godt hende dem taper seg veldig om et årstid. Men synes fortsatt det er et godt kjøp ift. pris. Det er egentlig ikke mer å diskutere da trådstarter har fått svar og vell så det. Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 7. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2012 Jepp, gikk for å kjøpe de billige, så får vi se hvor lenge de varer. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå