cecca Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Hei Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg. Jeg har et nikon speilrefleks kamera d3100. Jeg brukte kamera i påsken uten noen problemer. Men da jeg skulle bruke det et par uker senere, ble alle bildene helt sorte. Jeg har hadde på de samme innstillingene som sist, og har nå prøvd alt føler jeg, uten hell. Også når jeg prøver å filme, er alt bare svart. Er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Har du tatt av dekselet foran på linsa? 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Hei Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg. Jeg har et nikon speilrefleks kamera d3100. Jeg brukte kamera i påsken uten noen problemer. Men da jeg skulle bruke det et par uker senere, ble alle bildene helt sorte. Jeg har hadde på de samme innstillingene som sist, og har nå prøvd alt føler jeg, uten hell. Også når jeg prøver å filme, er alt bare svart. Er det noen som kan hjelpe meg? Helt sikker på at alle innstillinger er som før? Legg ut et bilde med exif info, så kan det bli litt enklere å hjelpe deg. Lenke til kommentar
cecca Skrevet 6. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2012 Har du tatt av dekselet foran på linsa? hehe, ja Hei Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg. Jeg har et nikon speilrefleks kamera d3100. Jeg brukte kamera i påsken uten noen problemer. Men da jeg skulle bruke det et par uker senere, ble alle bildene helt sorte. Jeg har hadde på de samme innstillingene som sist, og har nå prøvd alt føler jeg, uten hell. Også når jeg prøver å filme, er alt bare svart. Er det noen som kan hjelpe meg? Helt sikker på at alle innstillinger er som før? Legg ut et bilde med exif info, så kan det bli litt enklere å hjelpe deg. ja, er ganske fersk, så har bare brukt auto. det burde vel ikke bli svarte bilder når jeg bruker auto? Men etter at det ble sort har jeg prøvd litt forskjellig. Jeg har null peiling på tekniske ting, men skal prøve å legge ut bilde med exif info! Lenke til kommentar
TGB Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Nullstill kamera (se brukerveiledning). Lenke til kommentar
Vogel Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Hvis du har kommet borti eksponeringskompensasjon (typisk EV), så kan kameraet "feileksponere" bildet. Jeg vet ikke om D3100 har en slik funksjon, men hvis du holder inn en knapp eller ser en meny med en vertikalt delt firkant som er svart og hvit, så kan du prøve å trykke på denne. Du vil da få opp en justeringslinje. Denne skal være sentrert på midten. Lenke til kommentar
cake Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Hvis bildene er helt sorte, kan det også i ekstreme tilfeller være problemer med kontaktene fra bildebrikke og til resten av kamera. Ekstremt tilfelle, men det hender en sjelden gang. Får også ta en kikk på bilde du eventuelt legger ut. Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Hvis du har kommet borti eksponeringskompensasjon (typisk EV), så kan kameraet "feileksponere" bildet. Jeg vet ikke om D3100 har en slik funksjon, men hvis du holder inn en knapp eller ser en meny med en vertikalt delt firkant som er svart og hvit, så kan du prøve å trykke på denne. Du vil da få opp en justeringslinje. Denne skal være sentrert på midten. Jeg kan bekrefte at D3100 har eksponerings kompensasjonsknapp, kona mi har et slikt kamera og hun hadde stillt eksponerinkskompensasjon slik at alle bilder ble veldig mørke. Men ikke helt sort da. Jeg hjalp henne med å stille tilbake Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Rart. Googla litt og ser at du nok ikke er den eneste som opplever svarte bilder med d3100 http://forums.dprevi...essage=38576208 http://forums.dprevi...essage=37882917 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå