Gå til innhold

BK: I Bergens gater

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et blikk kan fortelle mer enn tusen ord, og jeg føler blikket til motivet ditt gjør nettopp det. Flott bilde!

Har du vurdert å kanskje beskjære det litt innover fra høyre? Tror det kunne løftet bildet en del. En ting jeg vil råde deg til er å gå over og fjerne "halo"-ene, det synes jeg bildet fortjener. :)

Lenke til kommentar

Dette er dagens bilde på Akam 07/05/2012 og her er redaksjonens kommentarer:

Et helt streit portrett av en furet, værbitt kan. Vi har sett det før, men det som gjør dette bildet er det direkte og intense blikket. Et slikt blikk vil mange fotografer - og seere - vike fra, men denne konfrontasjonen er helt essensiell for at bildet ikke bare skal fungere rent visuelt, men også ha et budskap.

Det finnes mange bilder som dette der ute, uten blikket, men øynene er som kjent sjelens speil, og i dette bildet det som skaper kontakten mellom motiv og seer. Hvem ER denne mannnen? ved første blikk ser han ut som en uteligger, men ER han nå egentlig det? Uansett er det øynene og blikket som gir oss en vei inn i undringen omkring denne mannen. Hvem er han? Hva tenker han? Hvorfor er han der han er? Hvem var han før?

Et OK bilde forteller oss noe vi ikke visste fra før, men et godt bilde får oss til å stille nye spørsmål som vi ikke engang var klar over fra før.

Lenke til kommentar

Kven han er veit eg like lite om som andre etter å ha snakka med han for 20 år sidan og sett han ofte på gata. Smiley er ein av byens få originalar, var fleire før.

Svart-kvitt er perfekt. 5.

Lenke til kommentar

Kven han er veit eg like lite om som andre etter å ha snakka med han for 20 år sidan og sett han ofte på gata. Smiley er ein av byens få originalar, var fleire før. Svart-kvitt er perfekt. 5.

Er det der Smiley? Jøss, de siste 10 årene har ikke vært snille med ham.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...