Gå til innhold

Hvilken hunderase burde jeg velge?!


Anbefalte innlegg

Jeg har en dvergpuddel. Jeg har ALDRI likt pudler før jeg ble sammen med min nåværende kjæreste, som altså hadde puddel. Men fy søren, så sjarmerende de er. Pudler har et utrolig godt gemytt. Rolige, kosete, lekne og veldig smarte. De er også allergivennlige. Mellompuddel er vel da fin størrelse for deg.

 

Jeg liker ikke puddelsveis, så jeg skreller'n om sommern. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale en Staffordshire Bull terrier. Jeg har en selv og er selv allergisk mot hunder, men ikke denne rasen. Det er en helt fantastisk rase som har mye energi. En staff trenger ikke langtur hver eneste dag, men har absolutt godt av å få ut sin daglige energidose :). Du finner vell nesten ikke en hund som har så mye humor i seg som en staff har. De finner på så mye morsomt, men det er en hunderase som ikke alltid går overens med andre hunder. Min er over året og han elsker fremdeles hunder og håper at det fortsetter sånn! :)

 

Jeg vet ikke om du har valgt deg en rase enda, men om du ikke har det så ønsker jeg deg lykke til!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Harley Quinn

Jeg støtter også ideen om finsk lapphund! Har en nå som er min første hund. Han er såklart ikke allergivennlig, men vet om flere som har allergier i familien og de reagerer ikke nevneverdig på rasen!

 

Han er langhåret, men som noen andre nevner, det detter av i dotter som man strengt tatt bare kan plukke av når man ser de på hunden! Han er nå 1 1/2 år gammel og har vel greid han tre-fire ganger tror jeg! Selvrensende pels er også greit!

 

Han kan være litt boffete, men dette er ikke noe problem med trening! For meg har han vært en perfekte førstegangs hund. Han får de turene han vil ha, klager ikke over det, og alikevel kan han være med å gå 8 timers skogtur neste dag med kløv. Han tilpasser seg veldig godt meg, er det slik som i dag, overskyet og regn ligger han for det meste og sover, men er det fint vært trives han best ute!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...