Omeguss Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Hei, Har kjøpt meg eit Samsung HT-D 455 Hjemmkino system. Men har eit par spørsmål!. Tvèn er eit eldre Samsung Lcd tv. Har nå kobla med HDMI Fra Reciever til tv. Og Optisk fra Reciever til ekstern lydkort og videre til data. Men får da berre lyd fra to høytalere og subben. Er dette Instillinger på pcèn? Men har og ein Canal Digital Hd Dekoder. Og lurer på når eg ser på vanlig tv, korleis skal eg koble slik at eg får lyd? Hd dekoderen har ikkje optisk. Men er ikkje heilt sikker på om dette går siden tvèn er for gammel. Har derfor vurdert og kjøpe meg eit: http://cdon.no/elektronikk/40_led-tv_samsung_ue40d5000-15120620 Går de an med dette? Takker for svar! Lenke til kommentar
Omeguss Skrevet 6. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2012 Fikk Souround anlegget igår, og opdaget at dvd spilleren ikkje fungerer. Putter Dvd inn i spilleren og står bare at dvden ikkje kan leses. Har prøvd 8 forsjellige dvder nå, flere ganger. Den lager en stygg lyd i spilleren når den prøver å lese. Men En av de 8dvdène virket en gang, etter fem ganger. Anlegget er kjøpt Hos CDON. Har eg rett på nytt eller reperasjon? Må eg sende inn heile anlegget eller bare spilleren? For er mye arbeid å pakke opp og montere for så å pakke ned igjen, og sende heile den store pakken. Noken som har erfaring med feilvare fra CDON? Alt annen virker på anlegget, D,IN virker, Usb, Fm. Takker for svar! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Du har rett til å få det reparert. Jeg kan ikke se hvorfor du skal få nytt anlegg. Det høres ut som en rimelig enkel fiks for reperatørene, og de kommer nok sikkert ikke til å gi deg helt nytt. (som jeg ville gjettet) Kan ikke tro at du må sende høyttalere og alt annet. Har jeg aldri gjort på en slik reklamasjon. Uansett, du må nå uansett kontakte CDON for å få returnummer, og da kan du jo spørre om du kan sende bare reciveren/DVD-spilleren. Lenke til kommentar
Omeguss Skrevet 6. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2012 Ja trur nok da er ein enkel reprasjon!. Har send melding til CDON, men får ikkje svar før i måro. Synst det er litt dårligt at de ikkje har telefon! Har kjøpt mye fra CDON, men de 2 siste gangene, har eg berre fåt feilvare. Sist gang var det ein Ny dyr HTC :-P. Lenke til kommentar
Omeguss Skrevet 6. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2012 Fekk vist til lyd fra tv til souround. Brukte berre heilt vanlige raue og kvite kablar fra CD HDbox til reciever!. Blei ikkje lyd i alle 5 men men. Irritere med berre noko jævligt at ikkje dvd går an å spela :-( Men er det fortsatt rå å få lyd av alle 5 fra pc? Lenke til kommentar
Omeguss Skrevet 1. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2012 Hei, har fått dvdspilleren tilbake idag. Og Miitt nye Samsung 40t Led TV. Kan jeg koble optisk fra TV til Reciever for å få lyd med vanligt tv? Er dette noe bedre enn med vanlige analoge kabler? Og Har nå kobla optisk fra spiller til ekstern lydkort til pc. Finst det noe bedre måter? Og går det an å få lyd ut av alle 5`? Får bare 2no.. Takker for svar! :-D Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Det enkleste og beste var jo om du hadde HDMI-innganger som enhver moderne reciever bør ha. Klarte ikke finne særlig info om alle ut og innganger på recieveren din, selv ikke på hjemmesiden til samsung stod det noe særlig detaljert. Bare at det var HDMI ut. Er det IKKE HDMI in på hjemmekinosystemet, ja så ville jeg anbefalt å kanskje brukt HDMi til TVen, og så ut fra TVen med optisk kabel ja. Dette er langt bedre enn med analoge kabler. Når det gjelder lyd fra PCen så må du forkalre mer om dette eksterne lydkortet, for eksterne lydkort med ekte surround gjennom optisk trodde jeg ikke var det mest vanlige. Og så lurer jeg på hva du spiller av på PCen som trenger surround? Er det slik at du har koblet PCen til TVen med HDMI, og at du ønsker å koble lydsiden til med optisk? Husk at ofte så må både Windows og eventuelle drivere være satt til surround. Deretter så må du spille av en kilde som faktisk er spilt inn i surround. Med andre ord filmer med surround-lydspor (aka ikke en dårlig DVD-RIPP) eller spill satt i surround. Lenke til kommentar
Omeguss Skrevet 2. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2012 Hører vel egentlig bare musikk fra pcèn. Av og til filmer, Men rekner med det ikkje blir souround da. Er for det meste dvdrip ja. Men hva bør jeg koble til med? Er ikke HDMi In på recieveren nei.... Det eksterne lydkorte brukte jeg bare til de gamle pc-souround høgtalerne mine, men er optisk inngang på den. og videre opp til pc med usb. Har vanlig minijack til på pcèn(høgre og venstre). Så er det bare til å koble opp med aux. og inn i minijack? Eller noen andre måter? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Det optimale er optisk kabel. Det gir høyere lydkvalitet, og recieveren din har langt bedre DAC (Digital to Analog) omformer enn PC-en. Så fra eksternt lydkort til reciever via optisk er best i dette tilfellet. Som en bonus vil du da også kunne få surround der det er mulig, som f. eks om noen faktisk har gjort en god jobb med DVD-RIP'en. Du vil da også slippe å oppleve susing som noen ganger kan oppstå pga dårlig jording i strømadapteret til PC-en. Lenke til kommentar
Omeguss Skrevet 2. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2012 Høres bra ut! Må bare skaffe meg en optisk til fra tv til reciever. Og byte hver gang jeg skal bruke pcèn. Men går nok bra! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 (endret) Uff, så stress! Selvsagt litt sent nå, men skal man ha noe mer enn det helt helt enkleste bruker. DVD og TV, så burde man gå for en dedikert reciever. Altså, ikke et ferdigoppsett som gir slike begrensninger hele veien. For 2000,-kr så får du en bedre reciever med HDMI-innganger, flere optiske innganger, Coax, og drøssevis av muligheter til å oppmikse stereo-kilder til surround (funker overraskende bra), samt "partymode" slik at du får stereo musikk ut i alle kanalene. Endret 2. juni 2012 av Andrull Lenke til kommentar
Omeguss Skrevet 2. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2012 Yeah, får bli litt seinere det, om eg blir lei..;-P Men optisk splitter? funker det? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Aldri prøvd, men det er vel jobben til en splitter, så antar vel det funker om du finner en som er rimelig nok til at det er verdt å kjøpe. Lenke til kommentar
Omeguss Skrevet 2. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2012 ja fann ein på netonet til ein billig peng, så får prøve å sjå;-) Burde vært optisk på pcèn min, men ser ut som eg ikkje får opne dekselet over. Står ingenting i boka heller. Er ein HP pavillion dv6!. Lenke til kommentar
Omeguss Skrevet 2. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2012 Hei, fann nett ut at eg har dolby pro logic 2 audio på recieveren. Men kva er egentlig dette? fikk lyd fra alle 5. Men kan velge melllom, musikk, movie, matrix, prolog og stereo. synst vanlig stereo var best bass på. Og S-volume, er det bare til film? For bassen vart betre med den av! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Dette er bare forskjellige oppmiksermodier. Og vil derfor kunne gi deg en falsk surround, som med noen gode alghoritmer kan være ganske greit på movie eller matrix. Musikk er vel sikkert som jeg beskrev, at den gir en form for "partymode"/stereo ut i alle høyttalere. S-volume kan kanskje være det samme som "nattmodus" for å forhindre nabobråk. Du har ikke egen volumknapp eller mulighet til å stille inn høyttalerene da? Da kunne du jo eventuelt stilt opp bassen om den spiller for lavt til din smak. Men musikk er vel strengt talt ment å spilles i stereo, og høres best ut slik i ditt tilfelle vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå