ignoreme Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Hei Jeg skal forbedre mattekarakteren min for eventuell videre utdanning og sitter å leser på eksamensreglene (jeg har eksamen imorgen) som finnes her: http://www.udir.no/Vurdering/Eksamen/Hjelpemidler-til-eksamen-i-Kunnskapsloftet/ Er det virkelig slik at alle hjelpemidler er lov? Det vil si at jeg kan ta med matteboka mi og alle oppgavene jeg har løst, og bruke dem under eksamen? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Glennski Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Nei, matte er ikke tillatt med hjelpemidler i del 1 Endret 6. mai 2012 av Glennski Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 6. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2012 Hmm, nei, det så jeg nå ja. Noen som veit ca hvor mye hver av delene som vektlegges mest? Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Eksamen i matte er delt opp i to deler: Del 1 og del 2. Del 1 skal, som Glennski sier, løses uten hjelpemidler. Dvs., ikke kalkulator, bøker eller notater. På del 2 er alt tillatt bortsett fra kommunikasjonsmidler. Til gjengjeld vil du sannsynlig få et par oppgaver som gjør at du må tenke utenfor boksen, og som det ikke finnes eksempler på i matteboka Edit: Det er sannsynligvis mest å hente på del 2, etter hva jeg husker. Men er en veldig god fordel å gjøre det bra på del 1 også. Endret 6. mai 2012 av janovi Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 (endret) Eg trur at del 2 står for cirka 60% av karakteren. edit: eg seier «cirka» basert på dette: Bruk av poeng og poenggrenser er, som tidlegare nemnt, berre rettleiande i vurderinga. Sensor må sjå nærmare på kva oppgåver eleven oppnår poeng på, og ikkje berre sjå på ein poengsum. Karakteren blir fastsett etter ei samla vurdering av Del 1 og Del 2. kjelde: udir (bokmål her) Endret 6. mai 2012 av mosleth Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 6. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2012 Supert. Takk skal dere ha:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå