Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Privatisteksamen - er virkelig alle ikke kommuniserbare hjelpemidler tillatt?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal forbedre mattekarakteren min for eventuell videre utdanning og sitter å leser på eksamensreglene (jeg har eksamen imorgen) som finnes her: http://www.udir.no/Vurdering/Eksamen/Hjelpemidler-til-eksamen-i-Kunnskapsloftet/

Er det virkelig slik at alle hjelpemidler er lov? Det vil si at jeg kan ta med matteboka mi og alle oppgavene jeg har løst, og bruke dem under eksamen?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksamen i matte er delt opp i to deler: Del 1 og del 2.

Del 1 skal, som Glennski sier, løses uten hjelpemidler. Dvs., ikke kalkulator, bøker eller notater.

På del 2 er alt tillatt bortsett fra kommunikasjonsmidler. Til gjengjeld vil du sannsynlig få et par oppgaver som gjør at du må tenke utenfor boksen, og som det ikke finnes eksempler på i matteboka ;)

Edit: Det er sannsynligvis mest å hente på del 2, etter hva jeg husker. Men er en veldig god fordel å gjøre det bra på del 1 også.

Endret av janovi
Lenke til kommentar

Eg trur at del 2 står for cirka 60% av karakteren.

edit: eg seier «cirka» basert på dette:

Bruk av poeng og poenggrenser er, som tidlegare nemnt, berre rettleiande i vurderinga. Sensor må sjå nærmare på kva oppgåver eleven oppnår poeng på, og ikkje berre sjå på ein poengsum. Karakteren blir fastsett etter ei samla vurdering av Del 1 og Del 2.

kjelde: udir (bokmål her)

Endret av mosleth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...