Gå til innhold

Er Everest Explorer WSD brukbar?


Anbefalte innlegg

Jeg prøver meg igjen... ;) Skal fortsatt ha sykkel til fruen som kan brukes både i mildt terreng, på grusveier og asfaltveier. Hun sykler bare for å småtrimme, uten noen som helst ambisjoner.

 

Er Everest Explorer WSD 2011 fra Oslo Sykkellager? Den ser grei ut for en total idiot som meg:

Gir: Shimano SLX/Alivio

Hjul: Weinmann XTB 26 700C/Everest MTB Disc 32H nav

Gaffel: RST Neon lock out

Vekt: 12,3 kg (str M)

Pedaler: Standard

Antall gir: 24

Utveksling: 11-32/26-36-48

 

38917-365.jpg

 

http://www.oslosport...ffel-26442.aspx

 

Den blir litt dyrere, 3500 pluss frakt, men kanskje den er verd det? Den er spesiallaget for kvinner, og fruen er ikke av de høyeste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er på det jevne av hva man kan regne med i prisklassen. Det er en fullt ut brukbar sykkel. Legg imidlertid merke til at denne ikke vil trives i noe grovere terreng enn markagrusveier. Du kan ikke sette på særlig store dekk, og giringen er en del høyere enn terrengsykler.

 

Ikke ha allverden forventninger til dempegaffelen. Jeg pleier ofte å tilråde å ha stiv gaffel for vei/grusveibruk. Det sparer man gjerne en kg vekt på og billige dempegafler er ikke noen veldig stor forbedring mot ujevnheter vs. stiv gaffel. (En virkelig god dempegaffel koster gjerne 3-4000 alene)

 

Innfor budsjettet ditt og bruksomerådene (Minus terreng) er dette en riktig type sykkel å vurdere. Alternativet blir en 26" terrengsykkel, der man kan få plass til større dekk, men da blir sykkelen også noe tyngre å sykle på vei. Utstyrsmessig er denne Helt OK.

Lenke til kommentar

Litt fiklete, dessverre. Bor ganske langt fra Oslo, som er det stedet de har Everesten, så den er en postordregreie. Jeg kan få testet Treken (lokal forhandler), men ikke mer. Men jeg har slått fra meg den Everesten som har dempegaffel og velger i så fall en med stiv gaffel. Har det noe å si for valget mellom de to merkene?

Lenke til kommentar

Såvidt jeg kan se er everesten ca samme utstyr men litt over en kg lettere med stiv gaffel enn med demper. Sannsynligvis er den ganskel lik treken, men med ett hakk bedre utstyrsnivå. Det er imidlertid en verdi i å ha en lokal forhandler, så jeg ville ha tenkt grundig over om ikke det burde være tungen på vektskålen (Pluss frakt er ikke gratis)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...