Seldon Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Jeg er i ferd med å kjøpe meg ny pc og har sett en del på de nye "entertainment" Pcene , Shuttle, Creative , og msi. og Liker veldig godt både design, størrelse og støynivå. Men jeg lurer på om en slik ramme rundt en pc vil dekke mitt behov for spilling. Jeg spiller en del " shoot em ups", Cs, medal etc. og har hørt at både prossseor og skjermkort vil kreve en del strøm. Meg bekjent har disse små pcene liten power, og jeg er redd for at disse ikke vil klare å drive de komponenter jeg må ha i pcen. 2. Skal jeg velge Intel eller AMD. Jeg har historisk kjørt på Intel og er godt fornøyd, men Amd får du jo mer for pengene. Medfører det riktighet at intel er mer stabil, mens amd er raskere. Takk på forhånd for all hjelp. Seldon, Hari. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Jeg er i ferd med å kjøpe meg ny pc og har sett en del på de nye "entertainment" Pcene , Shuttle, Creative , og msi. og Liker veldig godt både design, størrelse og støynivå. Men jeg lurer på om en slik ramme rundt en pc vil dekke mitt behov for spilling. Jeg spiller en del " shoot em ups", Cs, medal etc. og har hørt at både prossseor og skjermkort vil kreve en del strøm. Meg bekjent har disse små pcene liten power, og jeg er redd for at disse ikke vil klare å drive de komponenter jeg må ha i pcen. 2. Skal jeg velge Intel eller AMD. Jeg har historisk kjørt på Intel og er godt fornøyd, men Amd får du jo mer for pengene. Medfører det riktighet at intel er mer stabil, mens amd er raskere. Takk på forhånd for all hjelp. Seldon, Hari. vel, AMD er ikke akkurat raskere en Intell, men heller ikke noe spesiellt tregere. Intell er egetnlig ikke mere stabil heller...det er kanskje noe bedre ytelse (ikke mye), men det er absoultt IKKE vært prisforskjellen. Så valget er ditt, jeg personlig ville valgt AMD Lenke til kommentar
Seldon Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 Jeg er i ferd med å kjøpe meg ny pc og har sett en del på de nye "entertainment" Pcene , Shuttle, Creative , og msi. og Liker veldig godt både design, størrelse og støynivå. Men jeg lurer på om en slik ramme rundt en pc vil dekke mitt behov for spilling. Jeg spiller en del " shoot em ups", Cs, medal etc. og har hørt at både prossseor og skjermkort vil kreve en del strøm. Meg bekjent har disse små pcene liten power, og jeg er redd for at disse ikke vil klare å drive de komponenter jeg må ha i pcen. 2. Skal jeg velge Intel eller AMD. Jeg har historisk kjørt på Intel og er godt fornøyd, men Amd får du jo mer for pengene. Medfører det riktighet at intel er mer stabil, mens amd er raskere. Takk på forhånd for all hjelp. Seldon, Hari. vel, AMD er ikke akkurat raskere en Intell, men heller ikke noe spesiellt tregere. Intell er egetnlig ikke mere stabil heller...det er kanskje noe bedre ytelse (ikke mye), men det er absoultt IKKE vært prisforskjellen. Så valget er ditt, jeg personlig ville valgt AMD Hva med powerproblematikken? Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hva med powerproblematikken? Power Supply Wattage Calculator Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 En shuttle kan drive (ja selv med 200W PSUen) alt du kan få plass til i den... Eneste du bør passe på er 9800Pro All In Wonder kort (slike med TV-mottaker integrert), de krever en "power surge" altså store mengder kraft akkurat i oppstarten, og dette tolker (tror jeg) PSUen som at noe er galt og slår seg av... Nyere AIW utgaver har ikke dette problemet, og heller ikke vanlige 9800Pro har dette... Ellers, jeg valgte intel av et par grunner, mest 800mhz FSB'en med tanke på fordelene i minnebåndbredde. En annen grunn til å velge intel i shuttle-verdnen er at shuttles Intel boks er bedre utstyrt enn AMD boksen. Lenke til kommentar
Seldon Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 En shuttle kan drive (ja selv med 200W PSUen) alt du kan få plass til i den... Eneste du bør passe på er 9800Pro All In Wonder kort (slike med TV-mottaker integrert), de krever en "power surge" altså store mengder kraft akkurat i oppstarten, og dette tolker (tror jeg) PSUen som at noe er galt og slår seg av... Nyere AIW utgaver har ikke dette problemet, og heller ikke vanlige 9800Pro har dette... Ellers, jeg valgte intel av et par grunner, mest 800mhz FSB'en med tanke på fordelene i minnebåndbredde. En annen grunn til å velge intel i shuttle-verdnen er at shuttles Intel boks er bedre utstyrt enn AMD boksen. Takk for god Hjelp. Jeg kjørte en kalkulasjon, Se ovenforstådende tråd. Denne Power Wattage Calclulator, Viser at jeg trenger følgende Intel Pentium 800mhz - 89 Watt ATi Raedon 9800 - 35 watt Two Stick DDr - 20 Hd 2 Stk - 25 watt x 2 Dvd-rom - 25 watt DVD-rw - 25 Watt Skal jeg i tillegg ha firewire og Usb vil disse "koste ca 8 til 5 Watt pr enhet.) TIlsammen Your Recommended Minimum Power Supply is 384 Watts! Jeg kan ikke fostå annet enn at jeg er tjent med en 360 Watt. Seldon Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 En shuttle kan drive (ja selv med 200W PSUen) alt du kan få plass til i den... Eneste du bør passe på er 9800Pro All In Wonder kort (slike med TV-mottaker integrert), de krever en "power surge" altså store mengder kraft akkurat i oppstarten, og dette tolker (tror jeg) PSUen som at noe er galt og slår seg av... Nyere AIW utgaver har ikke dette problemet, og heller ikke vanlige 9800Pro har dette... Ellers, jeg valgte intel av et par grunner, mest 800mhz FSB'en med tanke på fordelene i minnebåndbredde. En annen grunn til å velge intel i shuttle-verdnen er at shuttles Intel boks er bedre utstyrt enn AMD boksen. Takk for god Hjelp. Jeg kjørte en kalkulasjon, Se ovenforstådende tråd. Denne Power Wattage Calclulator, Viser at jeg trenger følgende Intel Pentium 800mhz - 89 Watt ATi Raedon 9800 - 35 watt Two Stick DDr - 20 Hd 2 Stk - 25 watt x 2 Dvd-rom - 25 watt DVD-rw - 25 Watt Skal jeg i tillegg ha firewire og Usb vil disse "koste ca 8 til 5 Watt pr enhet.) TIlsammen Your Recommended Minimum Power Supply is 384 Watts! Jeg kan ikke fostå annet enn at jeg er tjent med en 360 Watt. Seldon Jeg har vanvittig liten tillitt til den kalkulatoren... jeg har kjørt nesten samme untatt to dvd enheter i shuttlen, altså har jeg egentlig 159 watt for lite i shuttlen min? Hmmm.... rart det funker så fint da :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå