klingtai Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 ADSL og SDSL bruker jo som sagt vanlige telefonlinjer. Det er bare telefonsentralene som trenger oppgradering. Hvorfor de ikke har gjort dette for lenge siden, tror jeg bare har en orsak: DE TJENER FETT PÅ ISDN!!! Har hørt at det ikke er store kostnaden å oppgradere en sentral også. Det er bare viljen til å gjøre det som mangler. Etter min mening burde ikke burde ikke et ISDN abonnement koste mer enn 200 kr i måneden. Da er også 250 timer surfetid og 128 kb/s inkludert. Norge er et U-land når det gjelder tilgang på kabel og andre raske linjer. Ikke så veldig mange land igjen i verden, hvor internettbrukere sliter med ISDN. Lenke til kommentar
Ronnyb Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Denne diskusjonen likte jeg virkelig godt, jeg sitter hjemme med 56k linje og har irritert meg så mange ganger over at det ikke går ann å betale en fast pris for å være så mye du vil innpå. Jeg tror at telenor og andre ISPer tjener fett på Oppkoblingsavgiften, det er jo den som er høy. Jeg jobber 5km fra der jeg bor, der har jeg en fiberforbindelse, men her hjemme kan jeg ikke få noenting, og har de planer om å bygge ut? NEI!! Jeg er klart med på en underskriftskampanje slik som det er blitt foreslått! Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Jeg er med på underskriftskampanje! Uansett hva, bare det gjør nett-tilbuda bedre! Får snart 2Mbps-linje til skolen (og til alle andre skoler i kommunen og til kommunehuset), men går det ann å få fete linjer i resten av kommunen? Neeeeeeida! Aaaargh! Jeg vil ha ISDN-fastlinje-sak!! Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Alle skriver mail [email protected]. So fixer han mailen til selskapa=) Fastpris til ISDN! Lenke til kommentar
Hidden Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 (endret) Vårrengjøring. Endret 5. januar 2005 av Hidden Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Jeg har ADSL 704/128 fra telenor , men kom igjen gutter med underskriftskampanke så skal dere få min underskrift :smile: Jeg vet hvordan det er og sitte med 56K modem , ja jeg hadde det helt til for 3 mnd siden :sad: Nå er jeg nesten i "himmelen" med denne farten, nedlasning går så det suser, og livet er herlig :smile: Mobb mobb :smile: Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Kampanjen er allerede i gang den=) e-mail adressa er: [email protected] Skriv at du vil vere med Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 eneste problemet med den underskrifts kampanjen er åssen du vil at de i telenor skal få lest den, de svarer jo aldri på epost og sånt, kanskje du burde ringe dem og fortelle dem fakta når du har fått en god del underskrifter? i tyskland har de fastpris på isdn 128kb på en linje, jeg har lurt på det mange ganger hvorfor det går ann å ha 128kb på en linje der mens det er mulig med bare halvparten her, svaret jeg fikk etter diverse undersøkelser er at det er fullt mulig i norge også å kjøre 128kb på en linje, det er bare at telenor er så gjerrige, at hvis vi skal ha 128kb så vil de at vi skal betale dobbel pris for den enorme hastigheten :razz: Hadde vært moro å få til en skikkelig kampanje mot de gribbene :smile: Lenke til kommentar
BMG Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Quote: Har hørt at det ikke er store kostnaden å oppgradere en sentral også. Det er bare viljen til å gjøre det som mangler. Stemmer vel ikke helt det da .. for og bygge ut SDSL koster det omtrent 150 000,- og bygge ut en sentral... og for bygder med få innbyggere så vil ikke dette lønne seg.. Lenke til kommentar
A_B_C_D_E_F Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Hva med å sende mailen direkte til Thormod Hermansen ? Leste om en fyr som sendte mail direkte til han for å klage på at installasjonen ikke var kommet enda .. (Tror jeg)Noen dager senere hadde han ADSL fra Teleno. Så stå på gutter og jenter det hjelper i alle fall ikke å sitte hjemme og surmule. http://www.bergetun.com Over og ut Kanon trøtt .. Lenke til kommentar
Terabyte Skrevet 10. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2002 Tusen takk til alle som har sendt inn "jeg vil være med på underskriftskampanjen" til meg! Den som kjemper mot systemet, vil komme til å vinne til slutt! Jeg visste ikke at det gikk an med 128 Kbps på en linje - takk for tipset! (hvem det nå var som skrev det). Gode råd og tips om henveldelser og liknende mottas med stor takk! Når jeg syns jeg har fått rimelig mange nok underskrifter, sender jeg inn en "forespørsel". Tro meg: dette skal vi klare! Det er i alle fall lov å prøve! Siden jeg opprettet denne meldingen på dette forumet, hard et kommet in omlag 13 meldinger. Stå på folkens! Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Quote: On 2002-02-10 14:50, BMG skrev: Quote: Har hørt at det ikke er store kostnaden å oppgradere en sentral også. Det er bare viljen til å gjøre det som mangler. Stemmer vel ikke helt det da .. for og bygge ut SDSL koster det omtrent 150 000,- og bygge ut en sentral... og for bygder med få innbyggere så vil ikke dette lønne seg.. Selv så bor jeg i en kommune hvor det bor ca 14000 innbyggere. Midt på Østlandet og ca 6 mil til Oslo. Enda så har vi ikke fått ADSL. Jeg synes IKKE at 150 000,- kr. er for mye, uansett hvor man bor i Norge. Det er nå heller ikke slik at det finnes en telefonsentral for hver sving her i landet. Som regel, så er det nå flere tusen som deler på EN! Lenke til kommentar
Terabyte Skrevet 10. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2002 Et problem med ADSL (og muligens andre "bredbåndsløsninger" (sa jeg bredbåns-sløsing??)), er at linjene fra telefonsentralen til husstandene ikke kan være mer enn omlag to kilometer! (tror det var noe sånt). Det er helt sikkert på grunn av komprimeringen som ADSL-teknologi bygger på, samt linjetap. Jeg mener: mange linjer i Norge er gamle og må skiftes ut! Norge er et slikt land hvor det er vanskelig å drive utbygging på grunn av landskapet. Telefonlinjene begynner å bli gamler - dermed mer tap. Linjene må byttes ut med nye og bedre linjer. Dette skjer, men er et spørsmål om tid og penger!!! (byråkratiet er jo ikke kjent for effektivitet :smile: ). Dermed kan utbyggingen komme på langt mer enn 150.000 kroner - SÆRLIG i "rurale" strøk. Ikke glem at Norge er Europas nest-dyreste land å bo i :smile: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 det er vel egentlig ikke særlig mye vits med underskriftskampanje mot telenor? Telenor suger og vil aldri gå med på det til en ok pris. prøv heller noen andre leverandører... Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Quote: On 2002-02-10 15:38, Terabyte skrev:Tusen takk til alle som har sendt inn "jeg vil være med på underskriftskampanjen" til meg! Den som kjemper mot systemet, vil komme til å vinne til slutt! Følger opp herfra med ( sakelige ) utdrag av debatten og mailer til: http://odin.dep.no/sd/global/kontakt/index-b-n-a.jsp http://www.npt.no/no/forbrukerinfo/teletje...nser/index.html http://telenor.no/kontakt/klager/ http://www.forbrukerradet.no/har_du_en_kla...ticleID=1188254 ...kanskje det hjelper :wink: -- 1 av mailene: To: [email protected] Sent: Sunday, February 10, 2002 5:03 PM Subject: fastpris på ISDN Vi er mange som bruker internett mye ( 6 - 8 timer daglig ) på tross av de høye prisene. Saken gjelder oss som ikke har ADSL eller fiber, og heller ikke vil få det i overskuelig framtid. Hvorfor finnes det ikke et 24/7-tilbud fastpris for ISDN ( 64- eller 128K ) til privatmarkedet ? Her er et 'forskjells-norge' mange mener viser u-etisk utnytting av oss som kunder, og som aktørene profiterer på. Cybercity leverte et slikt produkt ( 24/7, 64K, 600,-/mnd. ), men ble stoppet av Pristilsynet, noe som passet Telenor og de andre utmerket, slik at de slipper brysom konkurranse - attpåtil ved hjelp av statlige klageinstanser ! Diskusjonen på http://forum.hardware.no/ blusser opp med jevne mellomrom ang. dette forholdet, og det hjelper selvsagt ikke med noen klage til f.eks. Telenor, som slett ikke har planer om å slippe taket, hverken i gammelt monopol eller tilby noen fastpris for folk som er mye på nettet med normale linjer. Hva kan vi gjøre ? mvh. Viggo Aune ---------------------- [email protected] Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Hehe Toppers Viggo!!! :smile: Lenke til kommentar
Nimda Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Quote: On 2002-02-09 23:09, GeeZuZz skrev:finnes det noe dial-up abbonement der du betaler for måneden uavhengig av hvor mye du er oppkoblet? Cybercity hadde et sånt abbonnement men de har slått seg sammen me tiscali nå tror jeg Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 12. februar 2002 Del Skrevet 12. februar 2002 hm... jeg bor i den delen av landet som cybercity rocka, og skulle hive meg på kjøret, MEN tror du ikke at det ***** frimaet slutta å levere da!?!?!? Lenke til kommentar
Terabyte Skrevet 12. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2002 GOD NYHET! I dag fikk jeg svar fra e-kanal Telenor. Hva svarte de? Jeg siterer e-posten: Hei! Vi takker for din henvendelse til oss om endringsforslag til ISDN. Din mail er videresendt til produktansvarlig for ISDN tjenesten. Vennlig hilsen Telenor kundeservice Jeg har også fått ITAvisen.no på saken: Takk for godt tips. Den forrige regjeringen gikk jo inn for fadtpris på analog linje, men fikk en mur av motbør hos Telenor sentralt. Argumentet var da (og det hadde de for så vidt rett i) at en slik ordning ville lamme fastnettet og skape problemer for vanlig talekommunikasjon. Tilsvaende argumenter er vanskelig å komme med når det gjelder ISDN. Vi skal følge opp saken. Med hilsen Tore Neset Ansvarlig redaktør ITavisen.no Kontor: 23 31 47 23 Mobil: 913 63 045 e-post: [email protected] Folkens, dette ser VELDIG lovende ut! Lenke til kommentar
Terabyte Skrevet 20. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2002 ARRRRRGH! SE på denne linken. Jeg fikk altså rett likevel! GRRRRRRRR: http://www.hardware.no/nyheter/feb02/telen..._adslstopp.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå