Gå til innhold

Batteribruk, nytt item "Android System" - storforbruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bruker Android 2.3.6 på en Samsung Galaxy Xplorer. I utgangspunktet er jeg ganske fornøyd med batteriet, det går 1-3 dager til den er tom, alt ettersom hvor mye jeg bruker den.

Men så har vi "Kart" (Google-Maps) som jo i Gestapo-modus følger med på det meste, og glemmer jeg å slå den av bruker den massivt med strøm. Så jeg pleier å tvinge stopp på den.

Nå har jeg ikke sett den på en stund. Istdf har en forbruker som kaller seg for "Android system" dukket opp, og den var der ikke før. Gir jo mening at OSen bruker strøm den også. Men den er også en stor, stor forbruker, og lar seg seff ikke slå av.

Det jeg lurer på nå er følgende:

- Hvorfor dukket denne forbrukeren opp så plutselig, kan det være en "erstatning" for "Kart"-tjenesten?

- Hvordan lærer jeg systemet å bruke mindre strøm??

post-213653-0-46364000-1336296117_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar! Jeg har noen automatiske oppdateringer i forbindelse med oppstart av det gitte programmet...men ingenting som skal stå på og dure egentlig!? Skal sjekke dette.

Omstart, ja! :) Glemmer fortsatt at Android ikke er så forskjellig fra Windows for noen år tilbake. Kræsjer jevnt, og ingen programmer har fullt ut forstått hva nestemann holder på med. Foreløpig dukker ikke forbrukeren opp i listen, og jeg startet mobilen på nytt i går ettermiddag. Kræsjet nå igjen, måtte ta ut batteriet for omstart.

Best

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...