smen Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Jeg har bygd meg ny maskin som jeg har 2 sata disker og 2 cd-rom. Hvordan skal dette settes opp i Biosen for å få diskene som c: og d: Må man bruke noen driver eller raid for å få dem opp? Må dem partisjoneres før man begynner å instalere XP?, eventuelt med hva? Fdisk? Takk for alle tips. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Du trenger ikke fdisk. Boot fra CD- ROM, og der får du anledning til å partisjonere diskene dine. Diskene bør bli hetende c og d så sant du ikke deler dem opp i flere partisjoner. Hvis du er misfornøyd med navnene, kan du forandre på navnene i XP etter at det er ferdig installert. (Gjør det før du begynner å installere programvare på d- disken... 8) Hadde jeg vært deg, ville jeg ha laget en bootpartisjon, og så gjort resten fra XP etterpå. Det er greiest. Lenke til kommentar
rogersj Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hei. Disk 1 blir automatisk satt opp når du innstallerer XP. Det kan hende at disk 2 også blir det , ellers går du inn på "Start-kontrollpanel-administrative verktøy-datamaskinbehandling-lagringsplass" . Når du innstalerer XP får du spørsmål om du vil formatere disk. Jeg har bare innstallert med 1 disk , men har satt inn disk 2 etterpå. Vil nok tro at du får mulighet til å formatere begge disker i oppstart. Håper dette hjelper deg! Lenke til kommentar
smen Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 Hvordan lager jeg bootpartisjon da? Kan alt i boisen stå til auto, på hardiskene og cd romene. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Du trenger ikke å lage boot- partisjon slik du er vant med. Partisjonen du velger å legge inn XP på blir boot av seg selv. Det er en Wizard på dette, og det er kjempelett å bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå