E_S Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Min mor kjøpte en iPhone 4S for noen uker siden. Den har *ekstremt* dårlig batterilevetid - om den har vært ladet om natten, tatt ut om morgenen, vært knap i bruk (max 5 SMS og 5 minutter tale på en dag, ingen surfing på nettet) er batteriet så tomt at den skrur seg av i løpet av natten etter og må stå med lader innplugget 10 minutter før det i det hele tatt er mulig å skru den på. Det er ikke installert noe særlig med apps utover det som kommer med telefonen. Wi-Fi er slått på, men ikke noen andre funksjoner såvidt jeg vet. Hjemme hos henne er det Wi-Fi slik at telefonen ikke bruker datatrafikk når den befinner seg der. Selv har jeg en Samsung Galaxy S II, den holder ihvertfall fra morgenen en dag til kvelden dagen etter før den maser om lite strøm om jeg bruker den lite, og det er vel mer normalt i motsetning til iPhonen som er så tom at den skrur seg av.. Hvor lenge holder batteriet på deres iPhone 4S? Kjekt å ha noe å sammenligne med så den evt. kan reklameres på dersom det er unormalt, noe jeg synes det er.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Første bud er å oppgradere softwaren til telefonen -> innstillinger -> generelt -> oppdatering. Eller via iTunes hvis du har dette.. Det var et batteriproblem i iOS 5, som ble rettet opp i versjon 5.1. Hos meg holder telefonen ca 3.5 - 4 dager med litt bruk, og det var en kraftig forbedring i fra 1 - 2 dager tidligere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Min varer fint 2 arbeidsdager ved vanlig bruk, og holder minst 3 dager når det er fri/ferie. Ble litt bedre etter oppgradering 5.01 -> 5.1. Sjekk at du ikke har en dårlig app som bruker stedtjenester mye, sperr for stedstjenester for alle apper en periode for å se om det hjelper. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Mulig det er noe merkelig med 3G-nettet hos henne. På jobben bruker min lett over 50% hvis jeg har på 3G, det samme gjør de andre telefonene der, selv "dumbphones" Kan det være at telefonene på 3G bytter mobilmast kontinuerlig, eller noe sånt? Hjemme derimot holder den lett to til tre dager med omtrent samme bruk på 3G. Prøv å skru av 3G og se hva som skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå