kimkja Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Noen som kan hjelpe meg med følgende: Har dette dato format i cellen: 20120208 og ønsker det konvertert til: 2012-02-08 Noen enkel måte å gjøre dette på? Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Noen som kan hjelpe meg med følgende: Har dette dato format i cellen: 20120208 og ønsker det konvertert til: 2012-02-08 Noen enkel måte å gjøre dette på? Hmm, har du mye av samme dato? Eller endrer den seg? Om du har samme dato, så kan du hvertfall gjøre følgende: Merk området, trykk ctrl + F Trykk på fanen replace (erstatt?), skriv 2012, og erstatt med 2012- Så gjør du dette for hvert år, måned og dag, det kan jo ta tid, men er det best ejeg har å komme med Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Forutsatt at formatet er det samme over alt =mid(a1;4)&"-"&mid(a1;5;2)&"-"&mid(a1;7;2) Hvor du erstatter a1 med cellen du skal ha selvfølgelig. Lenke til kommentar
kimkja Skrevet 6. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2012 Ja jeg har en rekke ulike datorer som jeg må ha oversatt til dette format. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Ja jeg har en rekke ulike datorer som jeg må ha oversatt til dette format. Ja jeg har en rekke ulike datorer som jeg må ha oversatt til dette format. Da vil vel ChristianW sin metode funke =) Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Et formelfritt alternativ: Merk cellene. Meny Data > Tekst til kolonner. Neste, Neste, velg Dato, ÅMD, Fullfør. Beste hilsen Harald 1 Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Et formelfritt alternativ: Merk cellene. Meny Data > Tekst til kolonner. Neste, Neste, velg Dato, ÅMD, Fullfør. Beste hilsen Harald Bra svar! Nå lærte jeg noe nyttig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå