dan83 Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) Bilder i motlys og skogsbilder kan være vanskelig å få bra, spesielt hvis man ikke har NDG filter tilgjenglig, men etter litt behandling i LR3, så syntes jeg ikke resultatene ble så halv gærnt!? Også litt uskker på om bildene er for varme? Ser bra ut på min skjerm, men den er ikke kalibrert og har en minstanke om at den har litt for kald hvitbalanse(som mange ukalibrerte skjermer har); Endret 5. mai 2012 av dan83 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Vel, begge er ganske rotete etter min mening. Og det føles som om mye av det flyter inn i hverandre, enten fordi det er oversaturert eller fordi det er skarpet opp for lite/for mye med eller uten noise reduction. Ikke vet jeg, men syntes det virket rotete og stressende. Bildet til høyre er det som er mest rotete hvertfall og gav meg ikke noe særlig spesielt annet enn en veldig behagelig farge på selve lyset som skinner inn mellom trærne. Så det har du fått fint til. Ville forsøkt å redigere bort alle buskene på midten av bildet til høyre hvertfall og se hvordan det blir da. Ikke noe som clonestamp og mange layers ikke kan løse Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Tre bilder, samme motiv. Det første du la ut til kritikk er fremdeles det beste. Som IceBlitz er inne på så er disse veldig rotete. Fant ikke noe mer spennende bilder på skogsturen din? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå