ehauger Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Jeg bruker skulderbag eller sekk. Har en ONA Union Street-bag som rommer kamera, objektiv, laptop og papirer. Denne bruker jeg til vanlig. Skal jeg ha med meg mye bruker jeg Crumpler Easy Weasy. Ser riktignok at den blir for liten til mye av det jeg bruker den til. Tror fort jeg kommer til å oppgradere til en i Think Tank Airport-serien. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Jeg har Think Tank Airport ver. 2.0 og den er skikkelig bra synes jeg! Den eneste minussiden må være at trillehåndtaket man drar opp er litt spinkelt. Men det har ikke gått i stykker ennå og ikke viser det tegn til det heller. Det virker bare ikke veldig robust. Hjulene er veldig bra og disse er det vist livsstidgaranti på etter det jeg har skjønt... Lenke til kommentar
cavey Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 :O Dyre greier noen av dere har :O Tror jeg skal greie meg med noen hundrelapper Kjøper jeg en "stor" bag, så blir den nok ikke med på gåtur. Det blir nok kun til oppbevaring hjemme, og på tur i bagasjerommet Lenke til kommentar
Heaven Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Jeg benytter en sekk til oppbevaring av alt utstyr hjemme. Den ligger stort sett på gulvet på hjemmekontoret - har kun blitt med på et par oppdrag hvor jeg ikke har visst hva jeg kom til å få bruk for... Det er en eldre LowePro som minner om ProRunner 350 AW - kjøpt pent brukt på foto.no. Til daglig bruker jeg kun en lang snutebag som kan minne om Toploader Zoom 55 AW (opprinnelig kjøpt for å få plass til hus og 18-200mm zoom...). Inneholder vanligvis hus (500D), 3 objektiver (85mm 1.8, 50mm 1.4 og enten 60mm 2.8 macro eller 30mm 1.4), kabler, filter og ekstra batteri. Står alltid klar. Er det snakk om lengre gåtur hives den oppi en liten sekk sammen med mat og tøy. Lykke til med valget! Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Utstyret tåler langt mer juling enn det virker som om mange tror. Her er Canon 7D forsøkt torturert til døde. Jeg har forøvrig sluttet med fotobag; går ikke utstyret i lommen får det ikke være med ut. (Jeg bruker bare GF1 eller LX5, og må se til å få solgt Canonene mine) Lenke til kommentar
TGB Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 En klok mann (kjent naturfotograf) sa en gang til meg at kamerabag/sekk er et unødvndig onde... kamera skal man holde i hånda klar til å ta bilde til en hver tid. Jeg er ikke helt der selv heller når jeg transporterer 3-4 kamerahus med tilhørende optikk, men med et enkelt kamerahus og 1-2 objektiv så trenger man strengt tatt ingen sekk/bag. Greit å ha i bakhodet. Lenke til kommentar
cavey Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Takk for mange svar Og imponerende "Durability Test". Holdt på å le meg ihjel Har ikke bestemt meg helt for bag/sekk enda, men driver og leter enda. Skal også få sett i litt flere butikker, så jeg får sett dem "på ordentlig". Fikk forresten svar på Nova vs. Rezo. Nova sine var mer solide og værføre, mer paddet og bedre lommeløsninger osv. Rezoene sine var litt lettere og mer plassbesparende. Så ihvertfall hvis jeg skal ha noe slikt på tur, så blir det en Nova. Jeg har heller ikke gitt meg helt på Fastpack 100... Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 En klok mann (kjent naturfotograf) sa en gang til meg at kamerabag/sekk er et unødvndig onde... kamera skal man holde i hånda klar til å ta bilde til en hver tid. Jeg er ikke helt der selv heller når jeg transporterer 3-4 kamerahus med tilhørende optikk, men med et enkelt kamerahus og 1-2 objektiv så trenger man strengt tatt ingen sekk/bag. Greit å ha i bakhodet. Hvordan frakter du det da? Holder du kamera med en hånd, mens du har det løse objektivet i hånda..? 1 Lenke til kommentar
TGB Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 En klok mann (kjent naturfotograf) sa en gang til meg at kamerabag/sekk er et unødvndig onde... kamera skal man holde i hånda klar til å ta bilde til en hver tid. Jeg er ikke helt der selv heller når jeg transporterer 3-4 kamerahus med tilhørende optikk, men med et enkelt kamerahus og 1-2 objektiv så trenger man strengt tatt ingen sekk/bag. Greit å ha i bakhodet. Hvordan frakter du det da? Holder du kamera med en hånd, mens du har det løse objektivet i hånda..? Alt trenger ikke være så svært vet du; jakkelomme fungerer overraskende bra. Eventult gjør det enkelt, velg kun 1 objektiv. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Alt trenger ikke være så svært vet du; jakkelomme fungerer overraskende bra. Eventult gjør det enkelt, velg kun 1 objektiv. Ingen av mine objektiver passer i jakka mi, fant jeg ut. :/ Selv ikke 50mm f/1.8 II. Jeg syns vel ikke rådet ditt var sånn kjempelurt, at det gjør noe. 1 Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 For meg er det helt uaktuelt å gå på toget med kameraet over skulderen uten noen sekk eller veske. Ikke minst er denne måten å gjøre det på svært upraktisk hvis himmelen plutselig skulle åpne seg og man er langt fra tak. Det skjer fra tid tid til annen, og da er det veldig kjekt med en sekk med regnovertrekk. Naturfotografen trenger selvsagt ikke tenke på dette da han sannsynligvis har utstyr som tåler ekstremvær. Men når jeg fotograferer er jeg enig med naturfotografen. Da går jeg alltid med kameraet i høyrehånda eller over skulderen. Frakt fra A til B er en annen sak. Da er sekk/veske et must. Lenke til kommentar
cavey Skrevet 16. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2012 Nå har jeg bestilt meg en Lowepro DSLR Video Fastpack 150 AW Og kjøpt meg en Godspeed SY-511 (fikk den ganske billig, og den skal bare stå hjemme, så da tok jeg heller denne enn en Lowepro Nova 190.) Var ganske god padding i bunn! Fikk ganske god hjelp fra kundeservice på Lowepro! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå