Gå til innhold

Oppbevaring av fotoutstyr (Canon 7D++) hjemme og på tur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Think Tank Airport ver. 2.0 og den er skikkelig bra synes jeg!

Den eneste minussiden må være at trillehåndtaket man drar opp er litt spinkelt. Men det har ikke gått i stykker ennå og ikke viser det tegn til det heller. Det virker bare ikke veldig robust.

Hjulene er veldig bra og disse er det vist livsstidgaranti på etter det jeg har skjønt...

Lenke til kommentar

:O Dyre greier noen av dere har :O :) Tror jeg skal greie meg med noen hundrelapper :D Kjøper jeg en "stor" bag, så blir den nok ikke med på gåtur. Det blir nok kun til oppbevaring hjemme, og på tur i bagasjerommet :)

Lenke til kommentar

Jeg benytter en sekk til oppbevaring av alt utstyr hjemme. Den ligger stort sett på gulvet på hjemmekontoret - har kun blitt med på et par oppdrag hvor jeg ikke har visst hva jeg kom til å få bruk for... Det er en eldre LowePro som minner om ProRunner 350 AW - kjøpt pent brukt på foto.no.

Til daglig bruker jeg kun en lang snutebag som kan minne om Toploader Zoom 55 AW (opprinnelig kjøpt for å få plass til hus og 18-200mm zoom...). Inneholder vanligvis hus (500D), 3 objektiver (85mm 1.8, 50mm 1.4 og enten 60mm 2.8 macro eller 30mm 1.4), kabler, filter og ekstra batteri. Står alltid klar. Er det snakk om lengre gåtur hives den oppi en liten sekk sammen med mat og tøy.

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar

En klok mann (kjent naturfotograf) sa en gang til meg at kamerabag/sekk er et unødvndig onde... kamera skal man holde i hånda klar til å ta bilde til en hver tid. Jeg er ikke helt der selv heller når jeg transporterer 3-4 kamerahus med tilhørende optikk, men med et enkelt kamerahus og 1-2 objektiv så trenger man strengt tatt ingen sekk/bag. Greit å ha i bakhodet.

Lenke til kommentar

Takk for mange svar :) Og imponerende "Durability Test". Holdt på å le meg ihjel :D

Har ikke bestemt meg helt for bag/sekk enda, men driver og leter enda. Skal også få sett i litt flere butikker, så jeg får sett dem "på ordentlig".

Fikk forresten svar på Nova vs. Rezo. Nova sine var mer solide og værføre, mer paddet og bedre lommeløsninger osv. Rezoene sine var litt lettere og mer plassbesparende. Så ihvertfall hvis jeg skal ha noe slikt på tur, så blir det en Nova. Jeg har heller ikke gitt meg helt på Fastpack 100...

Lenke til kommentar

En klok mann (kjent naturfotograf) sa en gang til meg at kamerabag/sekk er et unødvndig onde... kamera skal man holde i hånda klar til å ta bilde til en hver tid. Jeg er ikke helt der selv heller når jeg transporterer 3-4 kamerahus med tilhørende optikk, men med et enkelt kamerahus og 1-2 objektiv så trenger man strengt tatt ingen sekk/bag. Greit å ha i bakhodet.

Hvordan frakter du det da? Holder du kamera med en hånd, mens du har det løse objektivet i hånda..?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan frakter du det da? Holder du kamera med en hånd, mens du har det løse objektivet i hånda..?

Alt trenger ikke være så svært vet du; jakkelomme fungerer overraskende bra. Eventult gjør det enkelt, velg kun 1 objektiv.

Lenke til kommentar

Alt trenger ikke være så svært vet du; jakkelomme fungerer overraskende bra. Eventult gjør det enkelt, velg kun 1 objektiv.

Ingen av mine objektiver passer i jakka mi, fant jeg ut. :/ Selv ikke 50mm f/1.8 II. Jeg syns vel ikke rådet ditt var sånn kjempelurt, at det gjør noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For meg er det helt uaktuelt å gå på toget med kameraet over skulderen uten noen sekk eller veske. Ikke minst er denne måten å gjøre det på svært upraktisk hvis himmelen plutselig skulle åpne seg og man er langt fra tak. Det skjer fra tid tid til annen, og da er det veldig kjekt med en sekk med regnovertrekk. Naturfotografen trenger selvsagt ikke tenke på dette da han sannsynligvis har utstyr som tåler ekstremvær.

Men når jeg fotograferer er jeg enig med naturfotografen. Da går jeg alltid med kameraet i høyrehånda eller over skulderen.

Frakt fra A til B er en annen sak. Da er sekk/veske et must.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...