Gå til innhold

Gå opp i vekt'?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er nå 16 år og ca 178 cm høy. Jeg er ganske tynn og veier bare 52 kg. Jeg spiser en god del og er i ganske god form. Jeg trener og litt men ikke så mye styrke, jeg sykler 8 km frem og tilbake til skolen 2-3 ganger i uken og jogger noen ganger. Jeg prøver å spise mye men kommer ikke opp i vekt og det irriterer meg, jeg ser ganske tynn ut og har ikke store armer selv om jeg ikke er noe særlig svak i armene. Jeg trener litt styrke men føler ikke jeg får noe ut av det, spesielt ikke når jeg ikke legger på meg vekt. Jeg prøver og å drikke en del melk selv om jeg ikke liker det og spise mye egg og proteiner. Jeg har ikke lyst til å være så tynn og lurte på om noen har noen tips som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som om du har en god forbrenning. Bare vent, du kommer til å gå opp i vekt. Dette er noe som kommer av seg selv med alderen, hehe :) Ellers kan du jo begynner å spise noe søppelmat, som hamburgere osv.

Lenke til kommentar

Ser ut som han har god forbrenning... :D

Han spiser mindre enn han forbrenner, det er ikke verre enn det.

Du må spise mer proteinrik mat, og ikke junk selv om du jobber på et gatekjøkken.

Og da ordentlig mat...

Lenke til kommentar

Har du heller lyst til å være feit? Om du ønsker å se muskeløs og veltrent ut må du ha mye tålmodighet, og du kan ikke spise junk.

Mange ungdommer tror de har god forbrenning, men sannheten er at de spiser for lite, selv om de går rundt og innbiller at de spiser som en hest. Om du jobber på et gatekjøkken vil du lett kunne komme over 3000 kalorier på noen få måltider hver dag. Da spiller det ingen rolle hvor "god" forbrenning du har, for opp i vekt går du. Kiloene du øker vil vel å merke bli fettvekt av et slikt kosthold. For å øke i musklatur må du trene styrke og spise proteinrik mat som samtidig ikke inneholder for mange kalorier, f.eks proteinpulver, fisk, magert kjøtt, osv. Dette vil for de fleste være langt vanskeligere enn å spise gatekjøkkenmat ettersom du må spise mer mat, samt litt ensformig.

Lenke til kommentar

Ser ut som om du har en god forbrenning. Bare vent, du kommer til å gå opp i vekt. Dette er noe som kommer av seg selv med alderen, hehe :) Ellers kan du jo begynner å spise noe søppelmat, som hamburgere osv.

http://imageshack.us/photo/my-images/9/pfffftch.jpg/

Spis mer mat og da av typen clean. Hvis du synes det er tungt å spise så mye så kan du drikke litt olivenolje. Chug ned en dl. om dagen og du har 900 ekstra kcal bare der...

Det er dog litt ekstremt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...