Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

internett disconecter Ofte!

Anbefalte innlegg

Da fant vi ut hva som var problemet antagelig. Modemet fra Canal digital går å søker etter en ukjent ip hele tiden, fikk sjekket litt grundigere med dette, og det viser seg at modemet er defekt, så da venter vi ny i posten om noen dager og satse på at det fikses :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan garantere deg at det er avstanden som er problemet om du sitter 40-45 meter fra routern. Prøv med en laaang ledning som det står et par poster over eller flytt pcen bare for å teste.

Med den avstanden så er det vel nok at faren din går forbi routern så ramler du av nettet :p

Man kan vel ganske sikkert si at man sitter så langt unna. ;)

Husk at hus gjerne kan ha flere etajer, og at man gjerne legger ledningen litt i hulter til bulter og det blir en del ekstra meter. ;)

Jeg tipper at han i realiteten er en eller to etasjer unna og at det går litt sikk-sakk internt med kabel om det trengs så lang ledning.

Lenke til kommentar

Da fant vi ut hva som var problemet antagelig. Modemet fra Canal digital går å søker etter en ukjent ip hele tiden, fikk sjekket litt grundigere med dette, og det viser seg at modemet er defekt, så da venter vi ny i posten om noen dager og satse på at det fikses :)

Det tok nærmere ett år å finne ut av det?

Glem det. Jeg ser i ettertid at jeg blinkset. :)

Endret av torasbjoern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...