Gå til innhold

Kjøpe ny Arbeids PC 17"

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger en god arbeids PC- Bærbar.

Det må være 17"

Av tidligere erfaringer så gikk jeg lei av mange bærbare da dem ble fort varme og slo seg av.

Helt til jeg kjøpte en Lenovo Thinkpad 17"

Ja den var stor og tung, men den var stille og slo seg ikke vrang.

Nå skal jeg gi denne PCen til min bedre halvdel og kjøpe meg en ny en.

Gikk da rett på Lenovo, men ser at dem ikke har 17" mer. Vertfall ikke av nyere dato

Er det noen som kan anbefale en skikkelig god PC på 17" til

15-20.000 som ikke slår seg av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er fornøyd med HP 8740w, men batteritiden kunne vært bedre. Hadde HP 8710p tidligere, og den var fantastisk. Bruker stort sett bare 15 og 17" HP businessmaskiner på jobben, og det er sjeldent noe krøll med dem.

Forbruker pc`ene til HP derimot har jeg hørt mye rart om, men business pc`ene er ut fra min erfaring knallbra og solide.

Lenke til kommentar

Nja, sist jeg hadde HP så gikk den varm og slo seg av. Men kanskje en slik Business maskin gjør susen.

Det beste er vel å gå for en PC som har svært godt kjølesystem, som er stille, jobber raskt og har bra lagringskapasitet.

Må bare si at operativsystemet blir windows

flere forslag?

Lenke til kommentar

Det må være en såkalt bedrifts PC eller business pc.

Det er viktigere for meg at den er stabil og ikke blir varm og henger seg opp enn at den har lekkert design og er fjerlett.

Flere forslag?

Er det noen best i test på business PC med 17" ?

Har følelsen av at de fleste business PC er på ikke mer enn 15" da dem skal være lette å ha med seg rundt.

Lenke til kommentar

Det må være en såkalt bedrifts PC eller business pc.

Det er viktigere for meg at den er stabil og ikke blir varm og henger seg opp enn at den har lekkert design og er fjerlett.

Flere forslag?

Er det noen best i test på business PC med 17" ?

Har følelsen av at de fleste business PC er på ikke mer enn 15" da dem skal være lette å ha med seg rundt.

Det er riktig, de fleste proff modellene i 17 tommers klassen er såkalte arbeidsstasjoner for CAD og lignende.

Da er det ofte litt mer fokus på grafikkytelse og slikt, og maskinene blir gjerne litt mer klumpete.

Dell sin business serie er Latituide serien, mens presicion er "high performance workstation", da vil du får et Firepro grafikkort beregnet på rendering og slikt, og maskinen har en start vekt på 3.5kg.

Det samme gjelder de større HP maskinene.

Såvidt jeg ser er det ikke noen 17 tommers business modeller igjen på markedet og du ender opp med enten en 17 tommers gamer eller CAD-workstation.

Er du sikker på at du faktisk trenger 17 tommer?

Det er mange gode 15,6 tommere der ute (Dell Latitude E, HP EliteBook P, osv),

mens 17 tommere er det verre med.

Lenke til kommentar

Ja vil ha 17" da jeg bruker den som hovedPC også. Liker stor skjerm. At den veier en del får heller være.

Hvis du skulle valgt en 17" hva ville du valgt da?

Har du noen linker til disse CAD-workstation PCene?

Lenke til kommentar

Men hva med en 15-tommer + en stor ekstern skjerm til hjemmebruk? Jeg har omtrent samme behov for en bærbar arbeidsstasjon som deg, og har en 17-tommer + en 24 tommers skjerm - men neste gang blir det en 15-tommer. Mye hendigere å ta med seg ut, og siden jeg allerede har en god skjerm jeg kan koble på hjemme, så er det egentlig en no-brainer. Den eksterne skjermen er også mye bedre på bildekvalitet enn selv de beste laptop-skjermene på markedet.

Lenker: Dell Precision

HP EliteBook 8760w

HP EliteBook 8560w

Lenovo ThinkPad W520

Dette er etter min mening de mest slitesterke og holdbare bærbare på markedet for tiden. I tillegg kommer Apple MacBook Pro, men siden du tydeligvis er en Windows-mann, så har jeg utelatt den. For all del; Man kan kjøre Windows på en Apple-maskin også, men de er jo ikke optimert for det, med tanke på hurtigtaster, mus og sånt.

Det finnes også noen få spesielle laptoper som skal være ekstra solid bygget, beregnet på unormal røff bruk - men disse er såpass kostbare i forhold til hva man får av ytelse, så de er for helt spesiellt interreserte, kan man si.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Hva sier "fagpanelet" til denne?

HP EliteBook 8760w i7-2620M 17 4GB(NO)

det er liten harddisk, men tenkte her å sette inn en 300 GB SSD disk til å drive operativsystemet. Da vi ljo maskinen gå hakket raskere og ikke bli så varm.

Jeg kjøper maskinen rett fra grossist, og dem kunne sette inn SSD disk for et tillegg på 4-500 kr. Det er vel kanskje en grei deal eller hur?

Lenke til kommentar

Jeg vet jo ikke hva du skal betale, så det er vanskelig å uttale seg om det er et godt kjøp ... i utgangspunktet ser jeg jo at det er en 2-kjernet prosessor, og selv ville jeg ikke ha vurdert noe annet enn en Core i7 4-kjernet prosessor i dag. Men det er meg. Hvis du får satt inn en 300 GB SSD for 400-500 kroner, så virker jo det som en veldig bra deal akkurat på den biten - igjen, skulle gjerne likt å vite hvilken SSD .... Kan du ikke fikse en ordentlig lenke til den maskinen du tenker på å kjøpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...