Sjukkogmorley Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Takker for svar og greier m.h.t. 4- og 6-pins firewire kabler. Er det noen som vet om Firewire og USB bruker samme spenning? (3.3 eller 5.5 volt???) Vil det være mulig å "låne" strøm fra en USB-port slik at "passiv" firewire-enhet likevel kan operere gjennom 4-pins kontakt? Har noen et navn til kabelfabrikant som kan tenkes å fremstille noe sånt? Eg berre spyr Lenke til kommentar
johnsern Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 På www.leteng.no kan det hende de har noe. Tror de lager det meste på bestilling der. Kj Lenke til kommentar
Sjukkogmorley Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 Takk til Johnsern for svar. Leteng sier at det ikke er mulig å tjuvkoble strøm fra USB til Firewire. Så vet også dere det... :-( men-men Får bruke PCMCIA adapter for kortene mine da... :-) Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Takker for svar og greier m.h.t. 4- og 6-pins firewire kabler. Er det noen som vet om Firewire og USB bruker samme spenning? (3.3 eller 5.5 volt???) Vil det være mulig å "låne" strøm fra en USB-port slik at "passiv" firewire-enhet likevel kan operere gjennom 4-pins kontakt? Har noen et navn til kabelfabrikant som kan tenkes å fremstille noe sånt? Eg berre spyr Jeg tror 6 pins firewire kan levere ca. 18W. Tror ingen USB-utgang klarer den effekten. Aner ikke hvor mange volt det er snakk om. USB leverer 5 volt, samme som ps/2-portene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå