Gå til innhold

Gaming PC mellom 6-9k


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har endelig bestemt meg for å bygge en PC.

 

Blir første gang, og er heller ikke superkjent med deler.

Det betyr at jeg trenger hjelp med å finne de rette delene for prisen!

 

Merk:

Selvom det står 6-9k vil jeg jo så klart ha billigst mulig, ikke presse meg helt opp til 9k hvis ikke nødvendig.

 

Trenger bare ting til selveste PCen, ikke skjerm, mus, matte osvosv.

 

Vil ha midtower, liker litt style i ting jeg har, men ikke for overdrevent. Vil ha stilrent, med noen få merkbare ting som synes, og kanskje litt lys. Ikke for dyrt kabinett altså. Så klart også bra, og så stille som mulig.

 

Skal bli brukt til sosialt media, skole, spille. Til skole blir det jo så klart litt film redigering, men bare utrolig sjeldent, så vil ikke tro jeg trenger i7.

 

Ellers så ser den nye i5 Ivy Bridge ganske fin ut.

Tror jeg skal bruke stock CPU - ikke overclocke, men gi inn tips og forslag til forskjellige CPUer.

 

Vil gjerne dra end games på full, f.eks BF3 MP på ultra ?? Med lite lagg og så høy FPS som mulig (60?).

 

Og så klart senere spill som kommer etterhvert.

 

Så langt har jeg valgt ut følgende:

 

post-274128-0-83784200-1336242051_thumb.jpg

 

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kommer med ett oppsett så jeg syntes du burde velge, altså velge alle de delene jeg mener du bør velge, da jeg legger vekt på det som betyr noe. Feks du gjorde feilen og valgte en dyr HDD som ikke vil gi deg noe mer ytelse enn den jeg valgte. Jeg valgte ett bedre skjermkort som er nok til å kjøre BF3 maksa.

Ivy bridge er ikke nødvendig da dette ikke vil gi deg merkbar ytelse iforhold til Sandy Bridge, også er du på busjett så.

 

post-251819-0-74916900-1336243083_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg kommer med ett oppsett så jeg syntes du burde velge, altså velge alle de delene jeg mener du bør velge, da jeg legger vekt på det som betyr noe. Feks du gjorde feilen og valgte en dyr HDD som ikke vil gi deg noe mer ytelse enn den jeg valgte. Jeg valgte ett bedre skjermkort som er nok til å kjøre BF3 maksa. Ivy bridge er ikke nødvendig da dette ikke vil gi deg merkbar ytelse iforhold til Sandy Bridge, også er du på busjett så. post-251819-0-74916900-1336243083_thumb.png

 

Du har valgt et SSD som er bulk? Selv vet jeg ikke hva det er, men den er billigere enn den som er original -- skeptisk..

 

Edit: Vet du hva bulk er?

Endret av younghunk
Lenke til kommentar
Jeg kommer med ett oppsett så jeg syntes du burde velge, altså velge alle de delene jeg mener du bør velge, da jeg legger vekt på det som betyr noe. Feks du gjorde feilen og valgte en dyr HDD som ikke vil gi deg noe mer ytelse enn den jeg valgte. Jeg valgte ett bedre skjermkort som er nok til å kjøre BF3 maksa. Ivy bridge er ikke nødvendig da dette ikke vil gi deg merkbar ytelse iforhold til Sandy Bridge, også er du på busjett så. post-251819-0-74916900-1336243083_thumb.png

 

Du har valgt et SSD som er bulk? Selv vet jeg ikke hva det er, men den er billigere enn den som er original -- skeptisk..

 

Edit: Vet du hva bulk er?

 

Ja, det er en som kommer uten 3.5" monteringsramme, som du ikke trenger, da det er plass til en 2,5" i det kabinettet du valgte. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg kommer med ett oppsett så jeg syntes du burde velge, altså velge alle de delene jeg mener du bør velge, da jeg legger vekt på det som betyr noe. Feks du gjorde feilen og valgte en dyr HDD som ikke vil gi deg noe mer ytelse enn den jeg valgte. Jeg valgte ett bedre skjermkort som er nok til å kjøre BF3 maksa. Ivy bridge er ikke nødvendig da dette ikke vil gi deg merkbar ytelse iforhold til Sandy Bridge, også er du på busjett så. post-251819-0-74916900-1336243083_thumb.png

 

Du har valgt et SSD som er bulk? Selv vet jeg ikke hva det er, men den er billigere enn den som er original -- skeptisk..

 

Edit: Vet du hva bulk er?

 

Ja, det er en som kommer uten 3.5" monteringsramme, som du ikke trenger, da det er plass til en 2,5" i det kabinettet du valgte. :)

 

Åja, det er jo flott! :)

 

Men hvorfor ikke vannkjøler? Og trenger jeg kjølerpasta??

Lenke til kommentar

kjølepasta kommer med, grunnen er at en luftkjøler vil gjøre den samme jobben billigere og med mindre lyd.

 

jeg ville dog gått ned til en Intel 330 SSD og lagt litt penger i hovedkortet. forskjellen på Intel 520 og 330 er egentlig ikke stor nok til at du kan merke den med det blotte øyet.

Lenke til kommentar

kjølepasta kommer med, grunnen er at en luftkjøler vil gjøre den samme jobben billigere og med mindre lyd.

 

jeg ville dog gått ned til en Intel 330 SSD og lagt litt penger i hovedkortet. forskjellen på Intel 520 og 330 er egentlig ikke stor nok til at du kan merke den med det blotte øyet.

 

Jo, men hva er kjølepasta??

 

Ol, så en 330 bulk intel ssd da.

 

Hvilket hovedkort vil du anbefale?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...