Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal opprette en nettside, og har registrert webhotell og domene ulike steder. Har lite erfaring med opprettelse av nettsider fra bunnen av, som dette, men ettersom webhotellet styres med cpanel, håpte jeg at det ville gå fint. Jeg har derimot støtt på noen problemer..

For det første, domenenavnet har jeg registrert via namecheap.com, og jeg har lagt inn navneservere (2 stk) oppgitt hos webhotellet. Dette skal føre til at jeg får opp nettsiden hos webhotellet når jeg skriver inn url, ikke sant? Det jeg får opp er:

The page isn't redirecting properly

Firefox has detected that the server is redirecting the request for this address in a way that will never complete.

This problem can sometimes be caused by disabling or refusing to accept

cookies.

Har jeg gjort noe galt, eller er tar det bare en stund før alt vises som det skal (har vel gått i underkant av 1 døgn)

Videre har jeg brukt fantastico deluxe i cpanel til å installere wordpress (som jeg vil bruke som basis for nettsiden, men legge til plugins for bildegalleri etc). Her står det da at man kan logge inn via domenenavn.com/wp-admin

Dette gir samnme beskjed som over, ettersom nettsiden ikke ser ut til å peke dit den skal. Ved å følge div. guider har jeg prøvd å endre home og site url sidene i wordpress installasjonen til å være ip_oppgitt_hos_webhotell/~bruker, som er oppgitt som en midlertidig adresse som kan brukes. Går ut i fra at man da skulle fått innloggingsskjerm for WP ved å gå ip_oppgitt_hos_webhotell/~bruker/wp-admin?

Dette gir 404-feilside.. Vet noen hva jeg gjør galt?

Oppsummert får jeg altså ikke domenet til å vise webhotell (kanskje utålmodig). Jeg får heller ikke startet å bygge opp nettsiden min ved hjelp av midlertidig url.

Er det noen som kan hjelpe meg?

Vennlig hilsen

Molekyl

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...