Lovegame Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Hvor får du kjøpt lisenser til 6-700kr? Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Den eneste fordelen med å være pirat er at du slipper å betale for lisensen. Den eneste fordelen med å ha genuin Windows, er at du slipper å installere en windows loader som holder operativsystemet aktivert. Så lenge loader appen gjør jobben sin er det ingen forskjell på genuin eller pirat windows. 1 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 (endret) Prøv å legg inn en Home-versjon og kjøp når du får spørsmål om å aktivere/kjøpe lisens. Orker ikke teste selv (har nettopp kvittet meg med 2. PCen), men jeg er rimelig sikker på at det var rundt 650,- for en gyldig lisens. Edit: Kan legge til at jeg reagerte på dette fordi det var lavere enn summen jeg har betalt for Windows 7 tidligere. Nå kan det være at det var brukt en "starter" lisens eller noe som gjorde at jeg fikk en lavere pris. Jeg tviler på det, ettersom jeg aldri har hatt eller sett Windows 7 starter på noen av mine maskiner. Endret 7. mai 2012 av Sovehest Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Det er nok snakk om OEM lisens i så fall da. Det tilbudet man får der er nok fordi microsoft har en piratkapanje det er bedre å få noe penger en ingenting, problemer i så fall da sitter man med virus fremdeles på maskinen sin selv om windows er aktivert. Selvfølgelig det kan være per dags dato at det finnes måter å cracke windows 7 SP1 uten at det blir oppdaget av microsoft, men jeg mener det umulig kan garantes gjør man det riktig så blir windows aldri stemples som piratkopi. Det vil nok skje med tiden men kan godt tenkes man da har gått over på windows 8 i så fall med mindre microsoft gir opp, så vil det skje før eller senere. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Jeg bruker Windows 7 Pro til vanlig, og den koster nesten 2k med mindre man skal ha OEM versjonen. Og det vil jeg ikke ha. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 (endret) Så vil jeg jo si at med en piratkopiert versjon så er du mer utsatt for virus, spyware, adware, rootkits etc. Enten følger dette med .iso filene du laster ned, eller så ligger det i programvaren du må bruke for å gjøre piratkopien "lovlig", altså aktivert. Så har du "katt og mus" leken med å ikke vite om pcen din plutselig blir merket som piratkopi, og Windows slår seg av hver andre time. Skal du holde pcen oppdatert, må du også regne med at programvaren du bruker for å holde pcen aktivert, plutselig slutter å funke, og du må holde den programvaren oppdatert også. Så det tryggeste og beste (og lovlige) er å bruke ekte Microsoft programvare. WHAAAT?? Ja det er det MS sier i sin propaganda, men det er ikke sant. Finner mange "untouched" Win7 ISO-er på "piratbukta" eller "demonen", Jeg pleier å bruke dem dem istede for diskene jeg har kjøpt med PC-ene fordi jeg ikke har DVD-rom på mange av PC-ene mine. så med all respekt: NOOOB! -frank PS: Win7 Ultimate koster mellom 1500 og 2000 kr, er jo ikke somom det er særlig mye penger å ut med. Vil man ha alt gratis er det bare å være pirat, eller enda bedre bruke Linux med wine Endret 7. mai 2012 av frankhaugen 3 Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 OEM er kun lovlig å kjøpe som tilbehør til en ny datamaskin. Du kan ikke kjøpe OEM til en brukt maskin der du skal oppgradere fra f. ex. Vista til 7. På Komplett.no koster Win 7 64bit Pro full DVD kr. 2200. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Symmetrical har for alle praktiske formål rett. Microsoft har ennå ikke klart å lage enn oppdatering som "svartelister" eller "deaktiverer" en riktig cracket Windows 7. Denne oppdateringen gjorde det. Feil. "Microsoft har ennå ikke klart å lage enn oppdatering som "svartelister" eller "deaktiverer" en riktig cracket Windows 7." Med den logikken er alle cracker "riktig" inntill de slutter å funke. Før du begynner med logikk bør du kanskje lære deg norsk. Det er ikke cracket som er riktig, det er måten Windows 7 blir cracket på. Når Windows 7 blir cracket på riktig måte vil ikke Microsoft kunne avgjøre dette uten å endre hele systemets oppbygning, noe som sannsynligvis ville laget store utfordringer for dem med lovlige lisenser. Kan hende klarer MS å løse denne problematikken bedre ved endelig lansering av Windows 8, men for Windows 7 er nok løpet kjørt. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Nå er det kanskje vanskelig å si noen konklusjon her, siden det kan variere i stor grad. Er jo en del av tilfellene der crackerne gir ting gratis for at hackerne skal få maskiner i botnet for å gjøre annet form for kriminalitet f.eks hacking eller phishingsvindel av piraterne. Men på annen side kan det være urørte orginale windows plater som kun har crack verktøy for aktivering. I de tilfellene jeg har prøvd disse har de blitt markert som adware/trojaner som sikkert andre har opplevd. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Før du begynner med logikk bør du kanskje lære deg norsk. Det er ikke cracket som er riktig, det er måten Windows 7 blir cracket på. Når Windows 7 blir cracket på riktig måte vil ikke Microsoft kunne avgjøre dette uten å endre hele systemets oppbygning, noe som sannsynligvis ville laget store utfordringer for dem med lovlige lisenser. Kan hende klarer MS å løse denne problematikken bedre ved endelig lansering av Windows 8, men for Windows 7 er nok løpet kjørt. For meg er dette fullstendig udokumenterte utsagn. 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Når Windows 7 blir cracket på riktig måte vil ikke Microsoft kunne avgjøre dette uten å endre hele systemets oppbygning, noe som sannsynligvis ville laget store utfordringer for dem med lovlige lisenser. Kan hende klarer MS å løse denne problematikken bedre ved endelig lansering av Windows 8, men for Windows 7 er nok løpet kjørt. Så du mener selv om microsoft hadde hatt kjennskap til hvordan cracken funger så ville de måtte release hele windows? Hadde ikke hold med service pack en gang? Er godt mulig der er slik med windows 7, og med windows 8 vil man finne lingdene tilfelle. Men husk på at slike crack vil muligens kun 1 av 10 oppdage, så tapet for microsoft neppe blir stort nok. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Uten øvrige referanser og navn på "crack": The loader executes before Windows does and it injects a SLIC into your ACPI tables which your BIOS loads into memory when you power on your system. From doing that and installing the certificate and serial your system gains activation status under the OEM channel, which is what systems sold in shops use. Them serials can't be blocked and WAT can't do anything about it because no system files get modified Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 WHAAAT?? Ja det er det MS sier i sin propaganda, men det er ikke sant. Finner mange "untouched" Win7 ISO-er på "piratbukta" eller "demonen", Jeg pleier å bruke dem dem istede for diskene jeg har kjøpt med PC-ene fordi jeg ikke har DVD-rom på mange av PC-ene mine. så med all respekt: NOOOB! -frank PS: Win7 Ultimate koster mellom 1500 og 2000 kr, er jo ikke somom det er særlig mye penger å ut med. Vil man ha alt gratis er det bare å være pirat, eller enda bedre bruke Linux med wine Og hvordan vet du at de er 100% "untouched"? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 WHAAAT?? Ja det er det MS sier i sin propaganda, men det er ikke sant. Finner mange "untouched" Win7 ISO-er på "piratbukta" eller "demonen", Jeg pleier å bruke dem dem istede for diskene jeg har kjøpt med PC-ene fordi jeg ikke har DVD-rom på mange av PC-ene mine. så med all respekt: NOOOB! -frank PS: Win7 Ultimate koster mellom 1500 og 2000 kr, er jo ikke somom det er særlig mye penger å ut med. Vil man ha alt gratis er det bare å være pirat, eller enda bedre bruke Linux med wine Og hvordan vet du at de er 100% "untouched"? To confirm the authenticity of the ISO file you downloaded, all you have to do is to make sure that it is exactly (bit for bit) the same as the one Microsoft provides. We can know that two files are identical by matching their hashes. The hash of a file is the result of its calculation. Each file has a unique hash, if the file is modified (even only by 1 bit) then its hash will be completely different. Like many software editors, Microsoft provides hashes for all their softwares, which allow to authenticate them as genuine. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 WHAAAT?? Ja det er det MS sier i sin propaganda, men det er ikke sant. Finner mange "untouched" Win7 ISO-er på "piratbukta" eller "demonen", Jeg pleier å bruke dem dem istede for diskene jeg har kjøpt med PC-ene fordi jeg ikke har DVD-rom på mange av PC-ene mine. så med all respekt: NOOOB! -frank PS: Win7 Ultimate koster mellom 1500 og 2000 kr, er jo ikke somom det er særlig mye penger å ut med. Vil man ha alt gratis er det bare å være pirat, eller enda bedre bruke Linux med wine Og hvordan vet du at de er 100% "untouched"? Trade secret neida, man ser på størrelsen, og leser kommentarene til fila. Har den innenfor 1MB av orginaldisken vet man om noe er lagt til eller fjernet. -frank Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 OEM er kun lovlig å kjøpe som tilbehør til en ny datamaskin. Du kan ikke kjøpe OEM til en brukt maskin der du skal oppgradere fra f. ex. Vista til 7. På Komplett.no koster Win 7 64bit Pro full DVD kr. 2200. Du kan kjøpe OEM sammen med maskinvare, eksempelvis en ny harddisk. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Jau, det kan man gjøre. Men leveregelen er at selv om det står "untouched" på TPB, så betyr ikke det nødvendigvis at det er det. Så her må man sjekke. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Uten øvrige referanser og navn på "crack": The loader executes before Windows does and it injects a SLIC into your ACPI tables which your BIOS loads into memory when you power on your system. From doing that and installing the certificate and serial your system gains activation status under the OEM channel, which is what systems sold in shops use. Them serials can't be blocked and WAT can't do anything about it because no system files get modified Foruten forferdelig engelsk, så er det som beskrives et rootkit som startes før Windows, og blokkerer seg selv fra å bli oppdaget. Det er fortsatt ikke umulig å skrive et verktøy som fjerner det. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Merkelig dersom microsoft "belønner" pirater med bedre tilbud på Windows enn lovlydige brukere. Skjønner jo tankegangen at litt penger er bedre enn ingen, men likevel... Etter min erfaring er Microsoft også føyelige med OEM versjoner. De tre første aktiveringer på grunn av hardware endringer går problemfritt. Deretter får du tre nye når du blir bedt om å ringe. Så hvem trenger da egentlig å kjøpe noe dyrere enn OEM versjon? Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Kan være verd å nevne at om du kjøper en Upgrade-versjon av W7 som "kun skal brukes ved oppgradering fra foregående OS" kan du formatere og installere fresh install med denne. Du kan også aktivere den på tross av at du ikke oppgraderer ved å tukle litt i registeret. Noe som er helt lovlig da folk har vært i kontakt med Microsoft om dette. Du trenger ikke laste ned noe, eller gjøre noe fishy. Det er rimelig smertefritt og helt ufarlig. Kjøpte upgrade-versjon av W7 til rundt 500 kr via et student-tilbud MS hadde på nettet, og har aktivert den på den måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå