Elvis Plesly Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) Hei! Er ny på dette, men lurer på noe. Hva er forskjellen på en ekte windows 7 OS og en piratkopiert windows 7 OS? Så klart er det jo at den er ekte, og du er ikke "kriminell". Men har selveste funksjonen noe å si, og kan den bli helt skrudd (fucket) opp? Edit: Ser at denne tråden blir nokså populær. Jeg i meg selv har fått svaret mitt og går for ekte. Men ellers så er det utrolig masse nyttig informasjon for andre som kanskje lurer på det samme, så om du/dere vil, bare titt gjennom og finn din egen løsning. Endret 7. mai 2012 av Elvis Plesly Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Hei! Er ny på dette, men lurer på noe. Hva er forskjellen på en ekte windows 7 OS og en piratkopiert windows 7 OS? Så klart er det jo at den er ekte, og du er ikke "kriminell". Men har selveste funksjonen noe å si, og kan den bli helt skrudd (fucket) opp? Det er ingen forskjell. En piratkopiert versjon av windows 7 kan også oppdateres gjennom windows update. Den eneste forskjellen er som du selv skrev, ekte vs kriminell. Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Hei! Er ny på dette, men lurer på noe. Hva er forskjellen på en ekte windows 7 OS og en piratkopiert windows 7 OS? Så klart er det jo at den er ekte, og du er ikke "kriminell". Men har selveste funksjonen noe å si, og kan den bli helt skrudd (fucket) opp? Det er ingen forskjell. En piratkopiert versjon av windows 7 kan også oppdateres gjennom windows update. Den eneste forskjellen er som du selv skrev, ekte vs kriminell. Ok, takk. Trror jeg blir på den safe siden Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Så vil jeg jo si at med en piratkopiert versjon så er du mer utsatt for virus, spyware, adware, rootkits etc. Enten følger dette med .iso filene du laster ned, eller så ligger det i programvaren du må bruke for å gjøre piratkopien "lovlig", altså aktivert. Så har du "katt og mus" leken med å ikke vite om pcen din plutselig blir merket som piratkopi, og Windows slår seg av hver andre time. Skal du holde pcen oppdatert, må du også regne med at programvaren du bruker for å holde pcen aktivert, plutselig slutter å funke, og du må holde den programvaren oppdatert også. Så det tryggeste og beste (og lovlige) er å bruke ekte Microsoft programvare. 2 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) Skal også sies at dersom det er snakk om pirat-versjon for en bedrift, kan det i verste fall bli snakk om søksmål. Endret 5. mai 2012 av Notelitten 1 Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Så vil jeg jo si at med en piratkopiert versjon så er du mer utsatt for virus, spyware, adware, rootkits etc. Enten følger dette med .iso filene du laster ned, eller så ligger det i programvaren du må bruke for å gjøre piratkopien "lovlig", altså aktivert. Så har du "katt og mus" leken med å ikke vite om pcen din plutselig blir merket som piratkopi, og Windows slår seg av hver andre time. Skal du holde pcen oppdatert, må du også regne med at programvaren du bruker for å holde pcen aktivert, plutselig slutter å funke, og du må holde den programvaren oppdatert også. Så det tryggeste og beste (og lovlige) er å bruke ekte Microsoft programvare. Det er helt feil. En piratkopiert versjon av Windows 7 som er cracked riktig kan oppdateres og bruke alle Windows sine funksjoner. Den blir 100% genuin med en crack.. 5 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Nå er jeg ikke så veldig lysten på piratkopiering. Men jeg er klar over det finnes forskjellige måter å gjøre dette på: 1. Creake aktiveringen ved f.eks bruk av telefonnummer aktivering eller (Fjerne aktivering helt) i de tilfellet kan man slite å installere windows oppdateringer og nye microsoft produkter eller at det slutter å fungere etter en stund. 2. Bruke technet lisens nøkkel også dele den ut til større mengder folk eller bruke firmalisens i begge tilfeller risikerer man at nøkkelen blir svartelistet og da vil den ikke virke lengere. Men det kan ta en stund før det skjer. Så jeg er enig med myhken at det å drive med piratkopiering er både tidskrevende i enkelte tilfeller og man må regne med å måtte laste ned ny piratkopi. Fleste laster neppe ned windows oppdateringer fra microsoft sine sider, de går heller å laste ned en cracket versjon f.eks av windows mediaplayer og internet explorer. Angående virus og rootkits er det nok stortsett å sette opp virtuel klient (Vmware eller virtualpc) skanne maskinen før virus og slik før man kobler til internett. Riktignok tar det litt tid men slik er livet. Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 6. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2012 Tror jeg holder meg safe med ekte, men takk for interessante svar Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Nå er jeg ikke så veldig lysten på piratkopiering. Men jeg er klar over det finnes forskjellige måter å gjøre dette på: 1. Creake aktiveringen ved f.eks bruk av telefonnummer aktivering eller (Fjerne aktivering helt) i de tilfellet kan man slite å installere windows oppdateringer og nye microsoft produkter eller at det slutter å fungere etter en stund. 2. Bruke technet lisens nøkkel også dele den ut til større mengder folk eller bruke firmalisens i begge tilfeller risikerer man at nøkkelen blir svartelistet og da vil den ikke virke lengere. Men det kan ta en stund før det skjer. Så jeg er enig med myhken at det å drive med piratkopiering er både tidskrevende i enkelte tilfeller og man må regne med å måtte laste ned ny piratkopi. Fleste laster neppe ned windows oppdateringer fra microsoft sine sider, de går heller å laste ned en cracket versjon f.eks av windows mediaplayer og internet explorer. Angående virus og rootkits er det nok stortsett å sette opp virtuel klient (Vmware eller virtualpc) skanne maskinen før virus og slik før man kobler til internett. Riktignok tar det litt tid men slik er livet. ... En cracket versjon tukler med registre som fører til at Windows blir helt genuin - for alltid. Du kan bruke Windows på lik linje som alle andre og laste ned oppdateringer fra Windows Update. Det er absolutt ingen forskjell. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 En cracket versjon tukler med registre som fører til at Windows blir helt genuin - for alltid. Du kan bruke Windows på lik linje som alle andre og laste ned oppdateringer fra Windows Update. Det er absolutt ingen forskjell. Skjønner at du bruker piratkopi i alle fall. Jeg har drevet med dette en del før, og jeg tester også en del når det kommer til piratkopiering. Siden Windows 7 har kommet ut, har det ikke vært en enkel crack som har virket 100% hele tiden. Ved oppdateringer har de fleste cracker blitt funnet, og Windows markert som piratkopi. Bruker du i tillegg virusprogrammet til Microsoft, er sjansen enda større for at cracken blir oppdaget. Det er en rekke måter å lure aktiveringen på, så vet jo ikke hvilke versjoner av crack du snakker om/tenker på. Men de løsningene som har fungert best, er der de har tilgang til en "bedrift" nøkkel som har fungert i lengre tid. Men mange av de første nøkkelene har blitt sperret. Har du en bærbar kan man modifisere BIOS, installere et sertifikat og så bruke en offentlig OEM nøkkel. Denne metoden fungerer vel best. Men skal du slippe unna å bruke programvare, så må du faktisk få laget en custom versjon av BIOS (om det er en pc som ikke støtter Win7 opprinnelig). for å så flashe BIOS. Det er jo en risk i seg selv. Uansett, det å holde seg aktivert med en piratkopi kan være mye jobb, og du har alltid den usikkerheten rundt det om du er aktivert eller ikke hver dag du slår på pcen. 1 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Så vil jeg jo si at med en piratkopiert versjon så er du mer utsatt for virus, spyware, adware, rootkits etc. Enten følger dette med .iso filene du laster ned, eller så ligger det i programvaren du må bruke for å gjøre piratkopien "lovlig", altså aktivert. Så har du "katt og mus" leken med å ikke vite om pcen din plutselig blir merket som piratkopi, og Windows slår seg av hver andre time. Skal du holde pcen oppdatert, må du også regne med at programvaren du bruker for å holde pcen aktivert, plutselig slutter å funke, og du må holde den programvaren oppdatert også. Så det tryggeste og beste (og lovlige) er å bruke ekte Microsoft programvare. Det er helt feil. En piratkopiert versjon av Windows 7 som er cracked riktig kan oppdateres og bruke alle Windows sine funksjoner. Den blir 100% genuin med en crack.. Helt til Microsoft gir deg en oppdatering som får får cracken til å slutte å funke. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Det er jo ikke verre enn å prøve en virtual klient eller lage gjennomopprettning image av harddisken før man installerer oppdateringene. Vet lite om Crack klarer Windows Genuine Advantage uten problemer. Det viktigste er å ha nyeste service pack. Hvor mange pirater har windows update i det heletatt? Godt mulig man kan linke windows update til en annen side som laster ned mye annet. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Poenget er uansett at det stort sett er mye "jobb" med piratkopierte versjoner, du kan aldri vite om du er 100% trygg i forhold til spyware, adware, rootkit, bakdører etc, i tillegg til at det faktisk ikke er lov. Og her på forumet støtter vi ikke piratkopiering, så tenker at vi slutter å diskutere fordeler med piratkopiering i denne tråden nå. 1 Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Så vil jeg jo si at med en piratkopiert versjon så er du mer utsatt for virus, spyware, adware, rootkits etc. Enten følger dette med .iso filene du laster ned, eller så ligger det i programvaren du må bruke for å gjøre piratkopien "lovlig", altså aktivert. Så har du "katt og mus" leken med å ikke vite om pcen din plutselig blir merket som piratkopi, og Windows slår seg av hver andre time. Skal du holde pcen oppdatert, må du også regne med at programvaren du bruker for å holde pcen aktivert, plutselig slutter å funke, og du må holde den programvaren oppdatert også. Så det tryggeste og beste (og lovlige) er å bruke ekte Microsoft programvare. Det er helt feil. En piratkopiert versjon av Windows 7 som er cracked riktig kan oppdateres og bruke alle Windows sine funksjoner. Den blir 100% genuin med en crack.. Helt til Microsoft gir deg en oppdatering som får får cracken til å slutte å funke. Symmetrical har for alle praktiske formål rett. Microsoft har ennå ikke klart å lage enn oppdatering som "svartelister" eller "deaktiverer" en riktig cracket Windows 7. Windows update fungerer 100%. Skal en ta avstand fra piratkopiering, hjelper det lite å komme med usannheter. Jeg oppfordrer alle til å bruke lovlig programvare. De som ikke kan betale for seg har et glimrende alternativ i GNU/Linux. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Nå er det ikke sikkert alle som piratkopier er det ikke snakk om å ha nok penger kan være fordi: 1. Man ikke er helt fornøyd med produktet slik det er å bruker piratkopiering som argumentasjon mot microsoft. 2. Man ønsker utfordringer og syns det er gøy å vise man er flinkere en microsoft. 3. Eller så kan det være at "bukta" er enklere å laste ned en å reise til butikk å handle. 4. Man mener linux ikke passer sine behov f.eks spilling og andre ting men man ønsker at ting skal være gratis. Microsoft store er ikke noe spesielt, da er heller microsoft technet lisens bedre. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Symmetrical har for alle praktiske formål rett. Microsoft har ennå ikke klart å lage enn oppdatering som "svartelister" eller "deaktiverer" en riktig cracket Windows 7. Denne oppdateringen gjorde det. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Vi diskuterer jo ikke fordeler med piratkopiering, simpelthen forskjellen mellom å bruke lovlig kjøpt og betalt Windows 7 kontra nedlastet og cracket Windows 7. Det jeg har opplevd ved bruk av piratkopiert windows 7 er at det funker, og det er billig. LIKEVEL, har jeg lyst på en ekte versjon. Får meg bare ikke til å betale 1500kr for den, desverre. 500kr hadde vært enklere. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Symmetrical har for alle praktiske formål rett. Microsoft har ennå ikke klart å lage enn oppdatering som "svartelister" eller "deaktiverer" en riktig cracket Windows 7. Denne oppdateringen gjorde det. Feil. "Microsoft har ennå ikke klart å lage enn oppdatering som "svartelister" eller "deaktiverer" en riktig cracket Windows 7." 1 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 (endret) Symmetrical har for alle praktiske formål rett. Microsoft har ennå ikke klart å lage enn oppdatering som "svartelister" eller "deaktiverer" en riktig cracket Windows 7. Denne oppdateringen gjorde det. Feil. "Microsoft har ennå ikke klart å lage enn oppdatering som "svartelister" eller "deaktiverer" en riktig cracket Windows 7." Med den logikken er alle cracker "riktig" inntill de slutter å funke. Imagine Hamish McDonald, a Scotsman, sitting down with his Glasgow Morning Herald and seeing an article about how the "Brighton Sex Maniac Strikes Again." Hamish is shocked and declares that "No Scotsman would do such a thing." The next day he sits down to read his Glasgow Morning Herald again and this time finds an article about an Aberdeen man whose brutal actions make the Brighton sex maniac seem almost gentlemanly. This fact shows that Hamish was wrong in his opinion but is he going to admit this? Not likely. This time he says, "No true Scotsman would do such a thing." Endret 7. mai 2012 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Det koster vel rundt 600-700 for en Windows 7 lisens. Sist jeg la inn Windows 7, gjorde jeg en feil/glemte å aktivere lisensen. Etter 30 dager fikk bruker opp varsel om at testperioden var over, og han fikk valget om å kjøpe lisens fra MS for rundt 650 kr. Nå hadde jeg lisens til maskinen, og aktiverte med denne, men likevel forundret over prisen som var lavere enn det jeg fant på nett ellers. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå