borchgrevink Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Har Telio bredbåndstelefoni som alltid har funket med Canal Digital. Fikk i dag Altibox. Telio modem/router får ip, og lyser i lampen som sier det er connection til internett. Men, får ikke summetone. Fatter ikke hvorfor dette skulle bli sånn med Altibox? Noen porter som bør åpnes? Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 utdatert? Takk for god hjelp... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Prøv å åpne følgende porter mot adapteret. UDP: 5060,5061, 16300-16700 TCP: 5080, 5081 Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 6. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2012 Prøv å åpne følgende porter mot adapteret. UDP: 5060,5061, 16300-16700 TCP: 5080, 5081 Takk. Tenker du port forward eller port triggering? Ser ikke ut til å funke med port forward. Nå står hjemmesentral i bridge modus, og selv med Telio adapter RETT i hjemmesentral funker det bare delvis. Jeg får ringt greit ut fra Telio-telefon, men når folk ringer meg ringer telefonne, men ingen kan høre hverandre. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Hvis du har sentralen i bridge, så er det ikke noe poeng i å åpne porter :-) Jeg ville testet om sentralen virkelig står i bridge. Du kan gjøre dette ved å koble PC rett i sentral med nettverkskabel og teste med f.eks porttester i utorrent. http://www.utorrent.com Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 7. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2012 Av en eller annen grunn løste det seg etter noen timer uten at jeg gjorde noe som helst. Aner ikke hvorfor... Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Nå tilbyr Altibox IP-Telefoni rett i hjemmesentralen, slik jeg forstår det. Er det slik at Telio er vesentlig billigere på dette området? Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 Nå tilbyr Altibox IP-Telefoni rett i hjemmesentralen, slik jeg forstår det. Er det slik at Telio er vesentlig billigere på dette området? Ja, især hvis man har opparbeidet seg vervebonuser... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå