petterbnoreg Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Hei Har nettopp kjøpt en ny pc for ca 3mnd siden. så bestemte jeg meg for å bygge et eget kabinett av treverk. da jeg flyttet over delene i det nye kabinettet så jeg en form for kortslutting. (sikringen i rommet gikk en gang t.o.m) jeg tok deretter ut alle delene og begynte å feilsøke. Feilsøking: - satte hovedkortet på en pappaboks med 1stk ram, 1stk gpu og 1stk cpu. Det som skjedde da var at viftene startet i et sekund og skrudde seg av og på. samtidig som alle ledlampene lyste rødt. ( alle koblinger til hovedkortet er riktig koblet (24pins, 8pins(cpu), 2x 6pins til gpu. - resetta bios (batteri) - resetta med (jumpers) - trykket MEM OK knappen på hk - byttet psu - byttet ram/ramslots - byttet gpu/Pci slots jeg bestillte deretter et nytt hovedkort. jeg la det nye hovedkortet på en pappboks med 1stk ram, 1stk gpu og et stykk cpu. dette fungerte helt fint og virket stabilt deretter satt jeg sammen alt i det gamle kabinettet. koblet til alt jeg hadde av hardisker og cdrom/vifter etc. når jeg skulle skru den på fikk jeg samme problem som jeg begynte med. kortsluttning. alle avstandspinnene fra HK til kabinett er riktig plassert med passende skruer. tok ut innmaten og satte det nok en gang på en pappboks. samme problemet kom. viftene starter i 1sekund dermed slår seg av og starter om igjen. led lysene lyser i det samme sekund. Kan det være psuen som har drept hovedkortet mitt 2ganger? isåfall vil den skade andre komponenter? og vil hovedkortene gå på garanti hos leverandør når det ikke er tegn til fysisk skade? noen som har hatt samme problemet, eller vet noe om dette som kan hjelpe? -Petter Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Ja, det er absolutt mulig at PSU kan ha drept begge hovedkortene dine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå