Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-skjermen går i svart

Anbefalte innlegg

Hei :)

Plutselig i går så ble PC-skjermen min svart, helt uten videre. Jeg var nødt for å restarte PC-en tre ganger før den fungerte skikkelig igjen. Fikk en slik 'Gjenopprett'- boks opp etter det andre forsøket.

Jeg tenkte ikke mer over det, men i dag har det også skjedd ett par ganger.

PC-en kjøpte jeg fra Komplett og er ikke mer enn et år gammel. Har ikke hatt noen problemer før i går.

Vet ikke om det har noe å si, men første gangen det skjedde, så jeg på en YouTube video. Andre gangen var det en film på Rema 1000 sin side, og tredje gangen, ironisk nok, leste jeg gjennom nettsider om hva som kunne være problemet. Ingen videoer spilte i bakgrunnen da.

Jeg bruker Firefox, hvis det er til noe hjelp? Hva vet jeg :)

Takk for svar!

Redigert:

Nå krasjer den helt vilkårlig etter noen minutter.

Endret av kveark
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å kjøre MemTest86 for å se at ikke noen av minnebrikkene er gåen?

Har du SSD? Isåfall, har du sjekket at du har siste firmware?

Prøvd å reformatere? (Reinstallere Windows)

Btw, +1 for fin rettskrivning, grammatikk og avsnitt ;-P

Lenke til kommentar

Nå driver PC-en med noe 'Oppstartsreparasjon', hva enn det skal være godt for. Har jo ikke hjulpet de fire andre gangene den ha gjort det, haha.

Nå siste gang jeg fikk den til å kjøre, fikk jeg tatt sikkerhetskopi av alt jeg trenger, men med en gang jeg åpnet Firefox...

Vet ikke riktig om jeg klarer å få lastet ned de programmene og kjøre dem før PC-en steller seg på bakbeina igjen.

Hvis jeg reformaterer, da må jeg vel kanskje ha en CD eller noe slikt der Windows 7 er på, eller er det slik en måte man har på bærbare PC-er?

Kanskje jeg skal åpne kassa å se om alt sitter skikkelig?

Morsom lørdagskveld dette blir :)

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Jeg har endelig fått PC-en til å "fungere". Problemet nå er at PC-en ikke vil 'connecte' med skjermen etter at jeg har oppdatert til nyeste Nvidia- drivere. Alt fungerer fint i Sikkerhetsmodus, men slår jeg på, på normalt vis, kommer jeg ikke lenger enn de fancy flyvende Windows- prikkene (logoen).

Har lest rundt og kommet fram til at det er en del fler som har samme problemet, dog uten løsning.

Ingen som tilfeldigvis vet hva som er feilen? :)

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Jeg har endelig fått PC-en til å "fungere". Problemet nå er at PC-en ikke vil 'connecte' med skjermen etter at jeg har oppdatert til nyeste Nvidia- drivere. Alt fungerer fint i Sikkerhetsmodus, men slår jeg på, på normalt vis, kommer jeg ikke lenger enn de fancy flyvende Windows- prikkene (logoen).

Har lest rundt og kommet fram til at det er en del fler som har samme problemet, dog uten løsning.

Ingen som tilfeldigvis vet hva som er feilen? :)

Oh yes.. Har akkurat samme problem på PCen til en kammerat her, som jeg har bygd.. Noen ganger skrur skjermen (BARE skjermen.. Mus og tastatur lyser) seg av ved logoen, og noen ganger hvis jeg begynner å belaste den litt med spill, for "hard" surfing (eller bare sakte surfing)...

Lest litt rundt, og har sett at flere foreslår GPU som kilde til problemet... Må se om jeg ikke får skaffa test-GPU...

Lenke til kommentar

Skal me se, skal me sjå... Nvidia GeForce GTS 450, tar jeg ikke feil. :)

Kan være at det mangler noen tall og bokstaver her og der.

Redigert:

Nei, nå stoppet skjermen igjen. Back to scratch.

Alt fungerer fortsatt utmerket uten å oppdatere Nvidia-driveren. Snodig.

Endret av kveark
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...