Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan nevne at dersom du av en eller annen grunn ikke skulle fått mulighet til å ta R1, men kun T-matte på påbygg (Skolen jeg gikk på tilbudte ikke R1 det året jeg tok påbygg...), så har hig et sommerkurs som dekker hele R1-pensum, som kan tas istedet for R1 hvis du skal gå på hig. Dette var veien jeg tok for å komme inn på hig.

Det kan vær eit alternativ, får sjå ka som sjer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har null peiling på programmering så anbefaler jeg deg å sjekke ut codecademy. Det gir deg en god introduksjon i programmering (det er gratis og du trenger ikke installere noe). Kurset går gjennom alt steg for steg og er veldig intuitivt.

Språket du lærer er javascript, og hvis du er interressert i spillutvikling, så kan det brukes i spillmotoren Unity 3D. Men i førsteomgang må du lære deg grunnprinsippene.

Var ikkje så dum den siden der, har vært borti litt før, men var ein fin side.

Ser den første oppgaven er basert på javascript.

Er det ein plass og begynne?

Lenke til kommentar

Uhm, kan hende jeg tar feil, men jeg mener å huske at for å få en ingenør grad så må du ha Masters grad, og det er 5 år.

Du tar feil. Ingeniør er ikke en beskyttet tittel, hvem som helst kan kalle seg det. Men ingeniør betyr typisk bachelor/3 år studier.

Sivilingeniør er/var en beskyttet tittel der man må ha 5 år, men dette heter nå Master of Technology.

Jeg studerer Datateknikk ved NTNU som er en master. Der må en ha 4 i R1 og R2 samt ha tatt et fysikkfag på VGS. Ellers har NTNU også informatikk som er en bachelor (kan bygges til master) uten slike krav. Linjene er veldig like i starten.

Lenke til kommentar

Uhm, kan hende jeg tar feil, men jeg mener å huske at for å få en ingenør grad så må du ha Masters grad, og det er 5 år.

Du tar feil. Ingeniør er ikke en beskyttet tittel, hvem som helst kan kalle seg det. Men ingeniør betyr typisk bachelor/3 år studier.

Sivilingeniør er/var en beskyttet tittel der man må ha 5 år, men dette heter nå Master of Technology.

Jeg studerer Datateknikk ved NTNU som er en master. Der må en ha 4 i R1 og R2 samt ha tatt et fysikkfag på VGS. Ellers har NTNU også informatikk som er en bachelor (kan bygges til master) uten slike krav. Linjene er veldig like i starten.

I see, takk for oppklaringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...