Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke koblet til ekstern skjerm

Anbefalte innlegg

Hei! Har en HP pavilion dv9000 med en skjerm som er nesten helt ødelagt, bilde vises kun oppe i venstre hjørne.

Pcen fungerer helt fint men da jeg bestemte meg for å reinstallere Windows startet problemene. Jeg ser at pcen er i installerings fase 2, hvor man legger inn navn på pcen, nettverk osv. Det som er problemet er at jeg ikke ser skjermen og har forsøkt å koble den til ekstern skjerm via vga og hdmi uten hell. Trykker "Fn" "F4" men ingenting skjer.

Har også prøvd å koble ut skjermen på pcen og bruke en annen laptops skjerm, noe som heller ikke fungerte (fikk bare helt hvit skjerm)

Noen som har noen ideer om hva jeg kan gjøre?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde noe lignende med en dv9000 en gang, reagerer kanskje ikke med Fn+f4 før driveren er ordentlig installert. Mener jeg mener jeg fikk liv i ekstern skjerm via vga enten ved å boote den med skjermen tilkoblet og/eller lukke ned skjermen på på laptopen.

Lenke til kommentar

Takk for tips men har allerede prøvd begge deler. Nå fant jeg ut at når pcen er inne i Windows installasjonen og jeg trykker "Fn" "F4" blinker skjermen og blir helt hvit. Snakker vi da at skjermkortet er synderen?

Får ikke sjekket specs men tror det sitter et Nvidia 8600 kort i den.

Endret av Tim90R
Lenke til kommentar

Det er nok ikke helt umulig nei. Du får bilde på laptopskjermen men den er knust eller noe lignende(?), så det er ikke helt ødelagt ihvertfall. Litt rart du ikke får bilde på ekstern skjerm.. Det er jo en gammel sliter du sitter med så vet ikke om du har planer om å legge mye tid og penger i få den opp igjen? Om du tilfeldig vis har en annen laptopskjerm som kan være kompatibel går det jo an å bytte. Evt. stikke innom ei lokal datasjappe og høre om du kan få eller kjøpe en slik for en rimelig penge? Det er ikke store jobben å bytte skjermen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...