joudesu Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) eyo! Fersking som har lyst å prøve seg på overklokking og trenger _veldig_ mye hjelp ettersom det ikke gikk så bra første gang PC komponentene Hovedkort: Asus Rampage III Extreme Prosessor: Intel i7 930 @ 2.80GHz (Noctua NH-U12P SE2) Strømforsyning: Corsair HX1000w RAM: Mushkin DDR3 6GB Redline Skjermkort: Asus EAH5870 Er det noe jeg har glemt eller noe dere trenger å vite så skal jeg prøve å fiske det frem. Nå skal jeg ikke spørre om hvor langt og hvor mye jeg kan overklokke men hvordan jeg ligger an med disse komponentene? Burde jeg oppgradere noe før jeg eventuelt starter? Også all tips om overklokking tar jeg mer enn gjerne godt i mot! På forhånd, takk! Endret 5. mai 2012 av joudesu Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Umulig å si. Kabinett, kjøling, kjølepasta, osv. har medvirkende faktorer. Det viktigste er at man klokker litt og litt så ikke komponentene blir ødelagt av for mye varme. Om du klokker litt og litt vil PC-en etterhvert låse seg når den blir for varm. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Du har et godt utgangspunkt for overklokking. CPU'en din bør klare 4,1 - 4,3 GHz stabilt med vcore på 1.45V. http://lifehacker.com/5580998/a-beginners-guide-to-overclocking-your-intel-processor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå