kupoflupo Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 (endret) Hei! har skrevet litt frem og tilbake i poster om kjøp av stasjonær pc. Jeg sitter nå med en late 2009 27" imac med et hd4850 512mb og 2.66 GHz i5. driver og ser på en brukt pc, til spilling av bla diablo 3, starcraft 2, skyrim etc, og har da fallt ned på en grei pc http://www.finn.no/f...nnkode=34619995 med planer om å oppgradere til en 680 når jeg får penger til det. Vil jeg egentlig merke noen *kremt* merkbar forskjell mennom 4850 og 560 ti? Eller burde jeg bare vente til jeg får råd til å bruke ca 15k på "drømme-pcn"? ps: er skjermen "grei"? Endret 5. mai 2012 av kupoflupo Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Hardware Compare kan gi deg et lite pekepinn på ditt spørsmål http://www.hwcompare.com/8936/geforce-gtx-560-ti-vs-radeon-hd-4850-512mb/ Når det gjelder skjermen, er det ikke mye info fra selger. Det jeg derimot kan si er at BenQ skjermene ofte får gode omtaler av kjøpere, se eksempel omtaler hos komplett.no Og til det siste spørsmålet. Jeg ville ventet, om det da ikke er snakk om 4-5-6 år til du får dine 15k. Vet det kan være hard, har verdt der selv. Hadde råd til en midt på treet PC, men kunne få en i den øverste skalaen om jeg hadde spart pengene og ventet rundt syv måneder til. Jeg ventet ikke og jeg kan love det var skikkelig nedtur da jeg satt der med min mid-range PC og tenkte med meg selv at den dag i dag kunne jeg hatt en high-end PC. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 560 Ti er mer enn dobbelt så raskt som 4850. i5-2500k er bortimot 50% raskere enn en i5-750 BenQ-skjermen er nok ikke så voldsomt å skryte av sammenlignet med en iMac 27", men du kan jo alltids bruke iMacen som en skjerm. Lenke til kommentar
kupoflupo Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 takker for svar skjermen er forøvrig en G2420HD .. Ja.. tror at denne pcn kommer itl å holde en god stund for meg, mtp at jeg ikke spiller battlefield etc.. og det å sette inn et 660 ti etterhvert kan jeg jo bare spare til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå