kristinku Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Jeg bor i en leilighet på 30kvm, har sentralfyring og varmtvann inkludert i husleia. Hvilken strømleverandør bør jeg velge? Målet er altså billigst mulig.. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 http://www.konkurransetilsynet.no/kraftpriser/ Lenke til kommentar
kristinku Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Aner ikke hvor mange kWh som brukes i året.. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Jeg bor i en 65 km2 stor leilighet, må fyre og stå for varmtvann selv. Bruker ca 5-6000 KWh i året, så du er nok noe under dette. Du kan vel logge inn på nettsiden til leverandøren du har i dag for å sjekke forbruket siste år. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Mitt beste tips er å benytte sidene til konkurranetilsynet som er linket til over. Skriv inn sånn ca. årsforbruk og velg etterskuddsvis betaling. Da ser du hvilken tilbyder som kan levere billigst til deg. Anbefaler ikke forskuddsbetaling eller akonto. Lenke til kommentar
MisterIT Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Aner ikke hvor mange kWh som brukes i året.. Om mulig kan du alltid spørre far/mor (den som betalte for strømmen) hvor mye strøm dem antar at du kommer til å bruke. Blir neppe en fulltreffer, men dem har trolig bedre grunnlag enn oss. Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Aner ikke hvor mange kWh som brukes i året.. ... og hva hindrer deg å finne ut av det ved å ringe til netteieren? F.eks. for de X antall siste år, for å få et estimat. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Jeg vil anta noe rundt 1000-1200 kWh. Til sammenligning bor jeg på 55kvm med vannbåren oppvarming og varmtvann inkludert i fellesutgiftene, og mitt årlige strømforbruk er rundt 1500 kWh. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Hvis du har sentralfyring og varmtvann i husleia blir det ikke store utgiften til strøm utenom dette. Vil tippe max 3-4 tusen i året. Men sjekk konkurransetilsynets sider for å spare noen kroner. Lenke til kommentar
KS Skrevet 13. mai 2012 Del Skrevet 13. mai 2012 Du må først undersøke forbruket ditt. Ring kraftselskapet og spør, oppgi målernummeret ditt. Dette er viktig fordi kraftselskapene har typisk to elementer i prisingen: En fast grunnbeløp uavhengig av forbruk + en pris for hver forbrukt kWh. Ser man bare på prisen for kWh, kan man risikere å betale mer, fordi det kan være et høyt grunnbeløp. Generelt vil eneboliger med høyt strømforbruk, komme best ut med et høyt grunnbeløp og lav kWh-pris, mens små hustander med lavt forbruk, bør velge en leverandør med lavest mulig grunnbeløp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå