Laila - Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Bekkens vandring Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Jentungen2 Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Fint !!! Ja, det med innramming har faktisk mye å si for bildet, synes det er vanskelig selv, så håper noen der ute kommer med innspill Lenke til kommentar
40D Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Synes bildet er ok, kunne kanskje ha en grå bakgrund. Avrunnede hjørner tror jeg ikke på, men kanske en vignettering. https://no.wikipedia.org/wiki/Vignettering Jeg tror dette er finest som det er og kunne vært printet på lærret, så det ikke blir noen ramme annet en mosen på siden av bekken. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Takk Det var gode ideer. Prøver i første omgang med en tøffere beskjæring for å teste ut en anelse av hva du sier. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Jeg er pirkete og ta meg god tid. Pirke pirke pirke. Hei, jeg syns bildet var ok komponert. Vinkel på kamera og alt dette er ok. Forslag til forbedringer: Bildet har blåstikk og dette skyldes at du har tatt bilde med i skygge med blå himmel. For å få lang nok lukkertid i sollys må du benytte filter. (Ser du har knepet blender til max F 22 og 0,5 sek lukkertid) ISO 800 kunne vært lavere for å minske støy og tilhørende støykanselering. Fokus er også litt for langt bak i bildet. Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Jeg er pirkete og ta meg god tid. Pirke pirke pirke. Hei, jeg syns bildet var ok komponert. Vinkel på kamera og alt dette er ok. Forslag til forbedringer: Bildet har blåstikk og dette skyldes at du har tatt bilde med i skygge med blå himmel. For å få lang nok lukkertid i sollys må du benytte filter. (Ser du har knepet blender til max F 22 og 0,5 sek lukkertid) ISO 800 kunne vært lavere for å minske støy og tilhørende støykanselering. Fokus er også litt for langt bak i bildet. Takker så mye. Pirk i vei, det er lærerikt! Skal hit igjen og teste ut senere. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Likte dette bilde - fin sløring og god vinkling, det tekniske overlater jeg til andre Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Likte dette bilde - fin sløring og god vinkling, det tekniske overlater jeg til andre Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! Lenke til kommentar
Laila - Skrevet 5. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2012 Jeg er pirkete og ta meg god tid. Pirke pirke pirke. Hei, jeg syns bildet var ok komponert. Vinkel på kamera og alt dette er ok. Forslag til forbedringer: Bildet har blåstikk og dette skyldes at du har tatt bilde med i skygge med blå himmel. For å få lang nok lukkertid i sollys må du benytte filter. (Ser du har knepet blender til max F 22 og 0,5 sek lukkertid) ISO 800 kunne vært lavere for å minske støy og tilhørende støykanselering. Fokus er også litt for langt bak i bildet. Kan jeg spørre? Synes selv bildet virker litt hardt - derfor var jeg usikker på bakgrunn og tenkte avrundede hjørner osv.. Men tenker nå at det kanskje er blåstikket som gjør det litt hardt? Er det feil tenkt, eller er det noe i det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg