Gå til innhold

Hvordan gjøre om passiv sub til aktiv?

Anbefalte innlegg

Jeg lagde en passiv subwoofer for noen år siden, og den har funka topp, med (eksternt :lol: ) delefilter og hele pakka. Men i disse 5.1 tider lurer jeg på hvordan jeg kan gjøre den aktiv, for det er vel det 5.1 standarden krever? Kjøper jeg en mono-blokk, eller fins det noe mindre, sånn til å bygge inn ala?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å drive aktivt trenger du et aktivt delefilter. Separate aktive delefiltere koster som regel en del (fra 800 kr) Det billigste og enkleste er å kjøpe en subforsterker. Hvis subben funker bra bør du ikke bygge den INN i kassa, for da blir det mindre kassevolum.

Subforsterkere får du på www.ljudia.no, www.dynabel.no og www.musicaltransparency.com

Lenke til kommentar

Jeg syns igrunnen ikke den var så mye dyrere enn jeg hadde forventa. De på mds var jo ikke mye billigere, og dessuten har jeg stor tro på Eltek. De fokuserer på bra lydkvalitet, og ikke bare watt og liter.

Ikke det at det ikke er futt. Jeg har fått cd'ene mine til å rase ut av cd stativet med subben det gjelder, og det er med en 2x75w forsterker... Tipper nok det blir den hos Eltek, ja. HiFi-klubben har ikke noen alternativer de da, eller er det bare ferdigbygd der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...