iBalanced Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Nå som avreisedatoen nærmer seg, så begynner jeg å få kalde føtter. Jeg gjør det "greit" på skolen, og ligger på ca 3 og 4 i alle fag. For 6 mdn siden så hadde jeg utrolig lyst til å dra til usa, men nå veit jeg ikke lenger. Jeg tenker at det blir utrolig vanskelig for meg å komme tilbake i 3. klasse, gjøre det bra, og få en grei karakter i eksamene vi skal ha. Det kan også hende at jeg må ta opp noen fag? Er utveksling egentlig bare for de "smarte"? Vil ikke si at jeg er dum, men jeg er ikke så keen på å drive med lekser 24/7 + ta ekstra eksamener etc. Burde jeg avslyse hele greia? Føler kanskje at det e rbedre for meg å gjøre det bra 2 og 3. året, så studere i utlandet etter vgs, istedenfor å gjøre det bra i usa, så komme tilbake og slite i 3. Noen som har noen synspunkter/meninger? Veit virkelig ikke hva jeg skal gjøre, trives på skolen og alt det der, har det greit hjemme, og aner ikke hva jeg kommer til å møte der. Er litt redd for at jeg kommer til å trives mer her i norge tbh. Endret 4. mai 2012 av iBalanced Lenke til kommentar
Ned Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Utveksling under tiden på videregående er vel og bra, men har du planer om å forbedre karakterer i andre klasse og trives greit her, så ville jeg tenkt meg om en gang ikring utveksling. Med et snitt på 3-4 så har du ikke allverdens med muligheter på de mest populære studiene. Flere av de som tok utveksling i andre klasse hos min skole slet veldig med å ta oss igjen i fag som norsk, historie og programfag. Dog stod de sterkere matematikk. Utveksling har du mulighet til å gjøre på høyskole/universitet og da har du også et par år med "kjøtt rundt bena" og får optimalt sett utnyttet utvekslingsåret enda bedre. Lenke til kommentar
iBalanced Skrevet 7. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2012 ææ, fortsatt usikker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå