Gå til innhold

GTX 260 ødelagt? Nytt kort med ca samme ytelse?

Anbefalte innlegg

Har et Gainward GTX 260 i dag, som jeg tror kan være ødelagt.

PC'en henger/fryser i alt fra 0,5 sek til 7 sekunder, hvis jeg har noe lyd/musikk på, så looper lyden mens PCen henger.

Etter at den er ferdig å henge/fryse, så fungerer alt normalt igjen. Ingen blåskjerm/restart. Mister ikke nettkoblinger mens hengen foregår, samtaler på Skype er der når jeg kommer tilbake, er fortsatt innlogget i spill (Diablo III, SWTOR, MoP). Eneste feilmeldingen som har kommet og den kommer sjeldent, ca 1 av 20 heng/frys, "Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered". Ellers ingen ting i windows sine logger.

Den kan også henge/fryse selv om jeg bare browser eller hører på musikk. Trenger ikke engang å være ved maskinen, men kan hører at musikken plutselig går i loop, for så å funke fint igjen etter noen sekunder.

Har prøvd det meste jeg kan tenkte meg, men samme hva jeg prøver; ny bios, forskjellige driver versjoner (beta og ikke), flashing av ssd, reinstall av windows; så kommer det alltid en ny heng/frys innen et par dager.

Så nå er jeg lei av å ha dette irriterendes problemet og har lyst å prøve å bytte skjermkort i håp om at det er kortet sin feil.

Er fornøyd med ytelsen til GTX 260, så trenger egentlig ikke noe bedre, men hvilket av dagens kort ligger rundt den ytelsen? Hvilken priskategori må jeg opp i?

Krav til nytt kort: minst mulig støy, orker ikke noe helikopter. GTX 260 er en smule lang, nesten så den kommer borti harddiskene, så om det finnes et kort som helst er et par cm kortere. Vil egentlig ikke ha ATI/AMD, så et nytt Nvidia hadde vært fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar!

Grunnen til at jeg ikke vil ha AMD er at jeg hadde skikkelig problemer med driverene på en laptop for noen år siden, men kanskje litt anderledes når det blir stasjonær? Driverene er vel kanskje også litt mer oppdatert nå i dag.

Er dette samme skjermkortet, bare ene med mus?

Gigabyte Radeon HD 7770 (uten mus, med mus)

Hvordan stiller det kortet seg mot Gainward GeForce GTX 550Ti (link).

Er det noen som helst grunn å velge nvidia kortet? Eller burde jeg gå for AMD? Hvordan er i så fall det AMD kortet jeg linket til over? (mener da om jeg evt. burde velge en annen produsent)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...