haavardfp Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hei, Jeg driver og investigerer litt i forhold til å kjøpe digitalkamera. Har en haug med lysbilder som jeg ville ha digitalisert, og kamera går også en del fortere enn scannere. Er det noen her som har prøvd å bruke et bra digikamera til å duplisere slides, i stedet for (dritdyr) filmscanner? Hvilket kamera, hvordan etc? Lenke til kommentar
LittOmAlt Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 har noen tusen dias, og har kjøpt meg Canon g5. Har tenkt å vise dias på lerret, for så å ta bilde av de. Har da tenkt å bruke PC sw for å ta bilder rett til PC (AcDsee fx). Dette har jeg ikke gjort ennå, men når vinteren kommer tror jeg at jeg får tid --og mørke-- nok. Noen som har faktiske erfaringer og ikke planer som meg? Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hei Se litt på denne : http://www.steves-digicams.com/happenstance.html Desverre er denne gått ut av produksjon men Nikon har en egen modell. Se her: http://www.adorama.com/INKESE28.html Om du er litt nevenyttig er det ikke noe problem å mekke en adapter. Nikon kameraene har meget god makro funksjon som gjør det mulig å kopiere på denne måten. Bilder tatt fra et lerret blir nok ikke like bra. Lenke til kommentar
haavardfp Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Om du er litt nevenyttig er det ikke noe problem å mekke en adapter. Nikon kameraene har meget god makro funksjon som gjør det mulig å kopiere på denne måten. Bilder tatt fra et lerret blir nok ikke like bra. Jeg har sånn halvveis bestemt meg for G5. Noen som vet om Canon G5 har bra nok makro til at dette vil funke? Dvs. at et lysbilde tar hele bildet i kamera? Jeg er meget skeptisk til forsatser..! Kan man bruke teleinnstillinger for å få til dette? Hva slags lys (for å få riktig hvitbalanse uten for mye tweaking)? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Med smalfilm blir det rimelig greit med et litt matt A4- ark som filmen vises på. Kanskje dette funker med slides, også. Jeg har ikke prøvd, men tror jeg hadde forsøkt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå