erlend0505 Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Hei! Har lest litt rundt på nettet, og funnet ut at man må ha lappen i klasse m-147 for å kjøre moped ATV. Har også prøvd å finne steder hvor de tilbyr kurs osv i oslo, men det uten hell. Er det noen som vet om noe sted hvor man kan ta det? Takk på forhånd for svar! Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Nå vet jeg ikke hva m-147 er for noe... Men har du bil lappen kan du kjøre alt av ATV som kan registreres med hvite skilt, og trodde en trengte kun mopedlappen for å kjøre 50cc ATV? Lenke til kommentar
Vadefugl Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Man kan kjøre atv opptil 50 cc på mopedlappen. M-147 er for mopedbil. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Gå på vegvesen.no > Førerkort > Hva har jeg lov å kjøre > Moped (klasse M) så kan du se at alle moped"klasser" kan føre ATV / firehjulsmoped Lenke til kommentar
settings Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 m 146 gjelder for moped, atv og mopedbil under 150 KG m 147 gjelder moped, atv og mopedbil Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) Du må ta den "vanlige" mopedlappen med mindre du har lyst til å ta traktorlappen. Jeg tror ikke at du kan ta M-147 separat, men det kommer muligens an på hvilke opplæringskurs dine lokale kjøreskoler har. Jeg fant ingen steder i nærheten hvor jeg kunne ta M-147 uten å få den med traktorlappen. M-146 er den "vanlige" mopedlappen, og med den kan du kjøre 2-, 3- og 4-hjuls moped. Med M-147 kan du kjøre 3- og 4-hjuls moped. Du får den når du tar traktorlappen. Endret 9. mai 2012 av Benny Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) m 146 gjelder for moped, atv og mopedbil under 150 KG m 147 gjelder moped, atv og mopedbil Førerett i klasse M med kode 147 gjelder for kjøring i Norge med tre- eller firehjuls moped. For personer som ikke er fylt 18 år er føreretten begrenset til tre- eller firehjuls moped med egenvekt (minus batterienes vekt ved eldrift) ikke over 150 kg. paragraf 3-16 førekortforskriften så vekt begrensingen er aldersbetinget på m147 Endret 9. mai 2012 av stich_it Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå