Gå til innhold

Er Jesus din konge?


Anbefalte innlegg

Ja lykke til da Dohvakiin :)

 

Ville nå sjølv ikkje begynt med dei gamleste religionene med tanke på fleire ting. Ein faktor her er at det er få som tror på desse mytologiane. Vil nå tru at det er noko ved kristendommen når den har 2 milliarder troende?

Og det er rundt 1.5 milliarder muslimer som er uenige med deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja lykke til da Dohvakiin :)

 

Ville nå sjølv ikkje begynt med dei gamleste religionene med tanke på fleire ting. Ein faktor her er at det er få som tror på desse mytologiane. Vil nå tru at det er noko ved kristendommen når den har 2 milliarder troende?

 

Hva med at mesteparten av jordas befolkning mener at kristendommen er feil? Du kan da ikke mene at opplutningen rundt religionen har noe å si for om den er sann eller ikke? Hvis alle kristne ble utryddet, ville kristendommen bli feil religion på magisk vis?

 

Poenget mitt er bare at i en verden med et utall forskjellige religioner kan ikke en utenforstående observatør bare peke på en religion og si at den er riktig på grunn av det nåværende antallet tilhengere. Sistnevnte har variert mye. På et tidspunkt var det mange religioner som hadde større oppslutning enn kristendommen. Av det at det finnes så mange religioner, har alle religiøse et kredibilitetsproblem i mine øyne, for ingen kan bevise for meg at den andre tar feil, og alle påstår at de har rett. Hvis du samlet en representant for hver religion i et rom og ba dem alle sammen overbevise meg, så kan jeg ikke se hvordan en representant for kristendommen ville skilt seg ut. Det virker rart for meg at jeg skulle plukke ut den kristne representanten som vinner bare fordi han og jeg bodde på samme sted (jeg bor i det kristne Europa, men hvorfor skal det liksom bety at kristendommen er riktig?)

Det er grunnen til at jeg ikke kan tro på noen religion. Jeg tror rett og slett ikke på menneskene som formidler religionen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan gjerne pirke på detaljene, men jeg har den tyngden og erfaringen fra ateist miljø...

Ojj, virkelig? Hvem ateist miljø var det du var medlem av?

 

 

jeg vet hvorfor ateister er som dem er, de fleste av de som engasjerer seg sterkt i debatter.

 

Grunn nummer 1: De som har størst behov for bevis er de som har størst behov for Gud.

Oj oj oj, du deler en stor hemmelighet med oss altså... Så du er en inside boy du altså, så utrolig spennende...

 

Grunn nummer 2: Årsaken til at ateister i utgangspunktet stiller seg flere spørsmål om Gud enn hva kristne gjør, er ikke fordi ateister er smartere og kristne mindre smart, men det er fordi ateister har lært seg å erkjenne at svarene ikke tilfredsstiller dem godt nok, og de fleste kristne lever gode liv, de har ikke samme behovet for Gud som mange ateister har. Ateister er pågående fordi de trenger Gud, derfor er de ekstremt pågående og kravstor til bevisbyrde.
Vet du, du burde seriøst ha startet et eget show på TV du lonelyman, du er bare såååå god til å finne ut av det altså... *dåneklar...*

 

Det er noe som heter, man graver ikke i 40 år etter en mark, bare fordi marken er så stygg at det var verdt det.

 

Det fins masse områder i vår verden som er viktigere, fattigdom, krig og diverse.

Å jøss og jøss altså. du er så SMART...

 

 

Reality check: Dette ble så dumt at jeg rett og slett ikke evnet annen resopons en latterlig gjøring... Det blir rett og slett så dumt når noen TROR han har vært i nærheten av den andre " leieren" av der han selv befinner seg for øyeblikket og begynner å slenge rundt seg med ignorant "viten" når det hele bunner ut i ren, uforfalsket løgn..

 

Du har aldri vært i noe ateistisk miljø Lonelyman og jeg skal fortelle deg hvorfor (den store ateistiske hemmeligheten mine damer og herrer...) Det finnes ikke noe ateistisk miljø!!! Like lite som det finnes klubber for de som IKKE samler på frimerker så finnes det ateistiske miljøer, for hva skulle de ha diskutert liksom? At noe de i utgangspunktet IKKE har noen beviser for skulle finnes eller noe slikt? Her juger lonelyman for å fremstå som mer troverdig ovenfor ignorante kristne som, på grunn av hans kristenhet, automatisk tror mer på lonelyman enn på disse ekle ateistene, men vit dette, det finnes ikke noe ateistisk miljø!! Beklager å måtte si det, det er mulig at flere trodde dette, men det er faktisk sannheten.

 

Så lonelyman ANER ikke hva det vil si å være ateistisk (og med ateist mener jeg ikke den innsnevrede definisjonen man finner i ordbøker, men samtelige som ikke klarer å få seg til å tro på denne ørken guden, samt alle andre påståtte guder, fordi bevisene er totalt fraværende, altså alt fra agnostikkere til renspikkede ateister...). Lonelyman har aldri vært ateist/agnostikker, ikke noe i nærheten engang, for ellers hadde han ikke hatt et så ufattelig ignorant mening om det. Ellers så må han være mer uærlig enn den jevne kristenmann og det sier ikke lite, for kristne er IKKE kjent for ærlighet på dette området.

 

Så at han tror han følger en innbilt konge har overhodet ingenting med hans påståtte ateisme å gjøre i det hele tatt, men mannens utrolige uærlighet med å se disse påstandene som fakta og opplest sannhet..

 

Beklager å måtte være den som krakket dere nyheten, men hvis lonelyman var ateist er jeg redd for at jeg er jesus kristus... Det blir liksom så dumt...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...