Gå til innhold

Er Jesus din konge?


Anbefalte innlegg

Blendet av lyset med andre ord... orker ikke være opne for asiatiske religioner, blir så dårlig i magen av dem.

 

"Kristendommen er som et skip som ikke kan endre kurs. Vitenskapen er som et skip som konstant korrigerer kursen."

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Abigor, må du slutte å sette opp religion mot vitenskap, disse to er ikke motsetninger.

 

Jeg blir så oppgitt av at forumet er stappfullt av mennesker som ikke vet noen verdens ting.

 

Forresten, det at du faktisk ser på vitenskapen som et skip, viser at du ser på den som enhetlig og som en slags religion. vitenskapen skal ikke sees på, på den måten. Vitenskapen er tentativ og er den eneste grenen i verden som har lov å ta feil til evig tid, fordi feiler fører til nye teorier, og nye teorier fører til nye testinger. Det fins ingen andre grener i verden som har tatt så mye feil som vitenskapen, og det skal den faktisk også gjøre. Men når DU, som er en fjott, kommer og sier at

 

"Vitenskapen er min religion, la oss tilbe dette skipet" så blir jeg provosert. Vitenskapen har tatt 99% feil gjennom tidene og noe rundt en prosent eller under har de hatt rett, så kommer fjottpeiser som deg og sier at religion tar mest feil.

 

Jeg blir så oppgitt av uvitende mennesker.

 

Vitenskapen begynte med kirkemennesker, den første trådte ut av kirken og gjorde opprør mot den. Galileo f.eks. Vitenskapen er BYGGET av kristne mennesker din fjottpeis.

 

De kom rett fra kirken! Og det var ikke mange av dem som turte å stå imot kirken, men de som gjorde det, var KIRKEMENNESKER, og de initierte vitenskapen.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Gå på forrige side og les mine innlegg om den store, sanne, éne guden, Chilchiuhtlatonal (eller signaturen min), så skjønner du hvor tåpelige og upålitelige kristne, muslimer, hinduister, buddhister, jøder, osv. høres ut når de babler om åpenbaringer osv. Greia er at jeg ikke nekter å tro på guden deres, men jeg tror ikke på dere religiøse.

 

"Uansett så fikk jeg en åpenbaring fra en av Chilchiuhtatonals prengler som helbredet meg, og ga meg tilgivelse og fortalte meg at alle de andre 2 000 000 religionene her på jorda var feil, i forrige uke, jeg. Så det kan være det samme. Alle dere andre havner i prelvete, og vil bade i syre, så det så."

 

Tro på dette, så skal jeg tro på guden din, kristne menneske.

Hva? Kan du ikke tro på Chilchiuhtatonal, den éne sanne guden?!? Jeg fortalte deg jo nettopp sannheten? Kan du ikke åpne dine øyne og se at den kristne guden er en avgud som ikke eksisterer? Jøye meg! Men du må tro på meg! Tro! Det viktige er å tro! Du trenger ikke beviser, for så lenge du tror så vil du bli frelset!

 

(Denne måten å argumentere for religionen har jeg hentet rett fra markusevangeliet hvor Jesus hele tiden gjør det klart at folk som vil ha bevis (les: fariseerne osv.) er dumme, og at folk som helt vilkårsløst vil tro på ham og at hans gud er ekte, er dem som fortjener guds kjærlighet. Ganske urettferdig, vil jeg mene.)

 

Men når jeg bruker denne måten å argumentere på, så merker du vel hvor lite troverdig den virker?

 

VIK FRA MEG O'SATAN!!

Lenke til kommentar

Blir sprø av alle dere, prøv å var litt opne mot kristendommen. Vil nå sei at det skal meir tro til å meine at alt er tilfeldigheter, at det ikkje finnes noko gud osv....

Hvor åpen er DU for alskens påstander som påstås uten så mye som en flis til bevis egentlig? Er det bare kristendom du er "åpen" for eller tror du like mye på alt annet også...?

 

Hvor lenge skal de få holde på med disse påstandene egentlig? De har holdt på med dette i to tusen år... skulle være mer enn nok tid til å bevise både det ene og det andre det, er du ikke enig? Så hvor lenge skal vi ta disse påstandene alvorlig? En vakker dag er det slutt på tolmodigheten til folk vettu...

 

Eit av mine yndlignsitater her er:

“I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else.”

Ja ikke sant? Du tror blindt på rene påstander fordi du tror de viser deg noe annet med hva nøyaktig er det du ser med jesus brillene på nesa egentlig? Du har jo allerede låst deg til et sett med helt håpløse "forklaringer" og er derfor ikke åpen for noe annet enn disse renspikkede påstandene du MÅ tro på for i det hele tatt å kunne kalle deg kristen og så forlanger du at vi skal ta dette alvorlig, som om dette er en opplest og vedtatt sannhet liksom... Å nei du, den tiden da kristendommen kunne kreve både respekt og sannhet for disse påstandene er definitivt forbi er jeg redd... Nå må påstandene snart underbygges med noe mer en ren fantasi, hvis ikke kommer folk til å avfeie dette som ren fantasi også...
Lenke til kommentar

Folk kan ikke avfeie noen ting som helst uten at den som avfeier fantaserer selv. Det er ikke slik at når folk bestemmer seg for å avfeie at den rette konklusjonen er å avfeie det som usant.

 

Og det er heller ikke god grunn å avfeie noe fordi det strider mot det normale. Det som er normalt er ikke alltid det beste ei heller alltid det som er sant. To eksempler:

 

1. Om Per får en sykdom som er veldig vanlig i befolkningen, så er Per i normalen, men denne normalen er ikke en god normal. Det er et eksempel på at det som er normalt er ikke alltid godt.

 

2. Om en svært dyktig og intelligent oppfinner, finner ut og skaper noe nytt, så er han unik og skiller seg fra normalen, han er unormal, det er ikke mange som finner opp noe slikt som han. Dette er et eksempel på at det unormale er godt.

Lenke til kommentar

Dette var bortimot noe av det dårligste sammenligningen jeg noensinne har hørt.... Når noen kommer til deg med RENE fantasier, så tror du dem umiddelbart? Sånn uten videre, eller er det bare din tro du har fredet og som du tror på kun med støtte i fantasien din?

 

Det er grunn til å avfeie slikt frem til skikkelige bevis foreligger, det er faktiask det eneste riktige i slike saker.

 

 

Det du ikke ser ut til å forstå her er at ekstra ordinære påstander krever ekstra ordinære bevis, her er det ikke snakk om sykdommer eller oppfinnelser, men påstander helt utenfor det vanlige. Nå nærmer disse påstandene seg 1500 til 4000 år som ingen bevis what so ever er fremlagt for disse påstandene, hverken av vanlig art eller av ekstra ordinær art. Hvem andre påstander har fått lov til å holde på så lenge og fremdeles løpe rundt i befolkningen og påstå at dette er en sannhet uten å skam rødme? Bruker vi occhams razor her er det soleklart at det ikke er påstandene bibelen kommer med som "vinner", det er helt sikkert...

Lenke til kommentar

Blir sprø av alle dere, prøv å var litt opne mot kristendommen. Vil nå sei at det skal meir tro til å meine at alt er tilfeldigheter, at det ikkje finnes noko gud osv....

Hvor åpen er DU for alskens påstander som påstås uten så mye som en flis til bevis egentlig? Er det bare kristendom du er "åpen" for eller tror du like mye på alt annet også...?

 

Hvor lenge skal de få holde på med disse påstandene egentlig? De har holdt på med dette i to tusen år... skulle være mer enn nok tid til å bevise både det ene og det andre det, er du ikke enig? Så hvor lenge skal vi ta disse påstandene alvorlig? En vakker dag er det slutt på tolmodigheten til folk vettu...

 

Eit av mine yndlignsitater her er:

“I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else.”

Ja ikke sant? Du tror blindt på rene påstander fordi du tror de viser deg noe annet med hva nøyaktig er det du ser med jesus brillene på nesa egentlig? Du har jo allerede låst deg til et sett med helt håpløse "forklaringer" og er derfor ikke åpen for noe annet enn disse renspikkede påstandene du MÅ tro på for i det hele tatt å kunne kalle deg kristen og så forlanger du at vi skal ta dette alvorlig, som om dette er en opplest og vedtatt sannhet liksom... Å nei du, den tiden da kristendommen kunne kreve både respekt og sannhet for disse påstandene er definitivt forbi er jeg redd... Nå må påstandene snart underbygges med noe mer en ren fantasi, hvis ikke kommer folk til å avfeie dette som ren fantasi også...

 

Vil bare sei at du ar misforstått når det gjelder bevis! Det er ei tro, ordet tro? Hørt det før?

 

 

Det betyr å tru på noko. Eg var ikkje kristen fram til eg prøvde det. Det høyres heilt urealistisk ut. Eg hadde tunge dager på skulen og fant da ut at eg skulle prøve å be, det føles veldig spesielt, men eg var aleina så eg hadde jo ingeting å tape! Dette gjor eg og livet mitt forandra seg. Eg merket ikkje noko til det der og da, men når eg ser tilbake på livet mitt ser eg at etter eg begynte med dette fekk eg meg kristne venner og begynte å gå på møter. Eg opplevde også meir sjølvtilit og følte meg tryggere på meg sjølv.

 

Poenget her var eg var åpen for noko som høyrtes heilt tullete ut, men eg prøvde det! Altså eg var åpen for det!

 

Eit anna eksempel kan vera om du har prøvd å lærar deg matte men innerst inne seie du til deg sjølv at du ikkje klarre det, ikkje kan det! Hjelper dette da?

Du må gå inn for å læra deg matte akkurat som du må gå inn for å gi kristendommen ein sjangs!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvor genialt er ikke det hele skrudd sammen ... Her har altså gud lagd en lekegrind for oss, som er så diger at vi kan leke i evigheter uten å gå lei. Vi fikk en fri vilje, og noen små ledetråder beskrevet for hvor vi kunne finne skatten. Alt beskrevet i enkle ordelag, og jeg tror nok gud tenkte at; "dette kommer de til å ha løst i god tid før lunch ..." - "du må bli som et barn", er en av ledetrådene. Den ledetråden tror jeg noen misforstod, eller kanskje de mente at det var de som egentlig forstod det hele - men det eneste som da skjedde var at hele gjengen ble pubertale, og kappedes om å vise frem diverse utmerkete trestykker, som de hardnakket slo i hodet på de forvillede fårene, som hadde gjort den enkle feilen å forholde seg til akkurat det som virket

 

Neida, de vil ha oss til å tro at hvis vi bare forsetter å søke utover, så vil vi med tid og stunder (les. x ant mill år) ha forstått det meste. Og der tror jeg gud kødder seriøst med oss, fordi uannsett hvor langt utover vi titter, så oppdager vi bare at det blir faktisk enda sværere, og det går enda fortere, og hvis vi skal opp i hastigheter som bare i de villeste teorier går an for å nå ytterpunktene (og forhåpentligvis en slags endestasjon) må vi frysetørres hele hurven. Så makan til feiende fint selvbedrag kan bare guder ha lagd. Du har fått din frie vilje til å finne ut av tingene, og hvis du likevel ønsker å ta lengste omvei, blir det din sak. For likevel ender du opp der du hører hjemme til slutt, det handler bare om hvor overrasket du ønsker å bli ved endestasjonen.

 

Så vil de så gjerne ha håndfaste bevis, og da lurer jeg på; Fra hvem?, Tror de virkelig at gud åpenbarer seg i kjøtt og blod på beste sendetid for å bevise?? Jeg for min del tror vi skal være glad for at gud ikke har funnet det nødvendig å bevise annet enn det som blir til personlige overbevisninger i dine individuelle møter med gud og deg selv. For hadde ikke det vært nok, så kan det hende vi heller hadde blitt overlatt til nærmeste skraphandel.

 

Så kjør på, og husk; nei takk, ikke i kveld - sa døgnfluen

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Har selv prøvd å være kristen flere ganger da jeg kommer fra en meget religiøs familie. Jeg opplevde at det å lage rutiner der jeg ba hver kveld gjorde at jeg lettere fikk sove og så mer positivt på livet. Dette var da kanskje i perioder hvor jeg hadde det tøft, og religionen fungerte som en slags psykolog som fikk meg til å føle meg bedre. Så jeg ser absolutt ikke noe galt i å tro, selv om jeg nå ikke er kristen lenger. Jeg syns det er opplagt at når den religionen folk velger å tro på nesten kun avhenger av hvilken religion som er dominerende i landet de bor i, at man kan da, med ganske stor sikkerhet, avfeie de fleste religioner.

 

Jeg angrer absolutt ikke på at jeg har gitt kristendommen en sjangs. Samfunnet er i stor grad formet av kristendommen, så det har vært artig å prøve. Men før eller senere så innser man at religioner bare er menneskeskapt. Men jeg tror og det at, for noen mennesker, så er religion en veldig positiv ting for å holde motet oppe og da "vite" at livet ikke er så meningsløst som det dessverre er.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Hvorfor fremstilles jesus (og forsåvidt gud) som en hvit mann når han var fra en arabisk verden som er mørk i huden?

 

Godt spørsmål ... jeg tror gud kan fremstilles på like mange måter som antallet som tror på ham.

 

Her er noen andres bilde av gud:

 

funny-graphs-atheist-barbie.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Skuffende pencil... som om ateisme har noen tro på noen gud... :no:

 

Nei, dere har ganske enkelt troen på ingenting, og det er for meg å tro på noe

 

 

​og bare av og til kan jeg falle for fristelsen til å være barnslig og erte litt tilbake, men ikke vondt ment

Lenke til kommentar

Man kan gjerne pirke på detaljene, men jeg har den tyngden og erfaringen fra ateist miljø og kristen miljø, jeg vet hvorfor ateister er som dem er, de fleste av de som engasjerer seg sterkt i debatter.

 

Grunn nummer 1: De som har størst behov for bevis er de som har størst behov for Gud.

 

Grunn nummer 2: Årsaken til at ateister i utgangspunktet stiller seg flere spørsmål om Gud enn hva kristne gjør, er ikke fordi ateister er smartere og kristne mindre smart, men det er fordi ateister har lært seg å erkjenne at svarene ikke tilfredsstiller dem godt nok, og de fleste kristne lever gode liv, de har ikke samme behovet for Gud som mange ateister har. Ateister er pågående fordi de trenger Gud, derfor er de ekstremt pågående og kravstor til bevisbyrde.

 

Det er noe som heter, man graver ikke i 40 år etter en mark, bare fordi marken er så stygg at det var verdt det.

 

Det fins masse områder i vår verden som er viktigere, fattigdom, krig og diverse.

Lenke til kommentar

Blir sprø av alle dere, prøv å var litt opne mot kristendommen. Vil nå sei at det skal meir tro til å meine at alt er tilfeldigheter, at det ikkje finnes noko gud osv....

Hvor åpen er DU for alskens påstander som påstås uten så mye som en flis til bevis egentlig? Er det bare kristendom du er "åpen" for eller tror du like mye på alt annet også...?

 

Hvor lenge skal de få holde på med disse påstandene egentlig? De har holdt på med dette i to tusen år... skulle være mer enn nok tid til å bevise både det ene og det andre det, er du ikke enig? Så hvor lenge skal vi ta disse påstandene alvorlig? En vakker dag er det slutt på tolmodigheten til folk vettu...

 

Eit av mine yndlignsitater her er:

“I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else.”

Ja ikke sant? Du tror blindt på rene påstander fordi du tror de viser deg noe annet med hva nøyaktig er det du ser med jesus brillene på nesa egentlig? Du har jo allerede låst deg til et sett med helt håpløse "forklaringer" og er derfor ikke åpen for noe annet enn disse renspikkede påstandene du MÅ tro på for i det hele tatt å kunne kalle deg kristen og så forlanger du at vi skal ta dette alvorlig, som om dette er en opplest og vedtatt sannhet liksom... Å nei du, den tiden da kristendommen kunne kreve både respekt og sannhet for disse påstandene er definitivt forbi er jeg redd... Nå må påstandene snart underbygges med noe mer en ren fantasi, hvis ikke kommer folk til å avfeie dette som ren fantasi også...

 

Vil bare sei at du ar misforstått når det gjelder bevis! Det er ei tro, ordet tro? Hørt det før?

 

 

Det betyr å tru på noko. Eg var ikkje kristen fram til eg prøvde det. Det høyres heilt urealistisk ut. Eg hadde tunge dager på skulen og fant da ut at eg skulle prøve å be, det føles veldig spesielt, men eg var aleina så eg hadde jo ingeting å tape! Dette gjor eg og livet mitt forandra seg. Eg merket ikkje noko til det der og da, men når eg ser tilbake på livet mitt ser eg at etter eg begynte med dette fekk eg meg kristne venner og begynte å gå på møter. Eg opplevde også meir sjølvtilit og følte meg tryggere på meg sjølv.

 

Poenget her var eg var åpen for noko som høyrtes heilt tullete ut, men eg prøvde det! Altså eg var åpen for det!

 

Eit anna eksempel kan vera om du har prøvd å lærar deg matte men innerst inne seie du til deg sjølv at du ikkje klarre det, ikkje kan det! Hjelper dette da?

Du må gå inn for å læra deg matte akkurat som du må gå inn for å gi kristendommen ein sjangs!

 

Ja, du var ganske heldig som ble født i Norge, da.

Hadde du blitt født i India, ville du jo blitt Hindhuist. Og det er jo feil religion.

Jeg skal faktisk ta imot tipset ditt! Neste gang jeg har en tung dag og ønsker å prøve ut noe tullete, så skal jeg ta og pløye med gjennom ritualene til de siste 100 000 årene med menneskereligioner. Jeg tror jeg starter med de eldste religionene, så når jeg kommer til kristendommen er det nok ikke usannsynlig at jeg begynner å høre stemmer!

Endret av Dohvakiin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg tror jeg starter med de eldste religionene, så når jeg kommer til kristendommen er det nok ikke usannsynlig at jeg begynner å høre stemmer!

 

Hva med heller å lese boken om deg selv - vedder på at den er mye morsommere og personlig givende!?

Lenke til kommentar

Ja lykke til da Dohvakiin :)

 

Ville nå sjølv ikkje begynt med dei gamleste religionene med tanke på fleire ting. Ein faktor her er at det er få som tror på desse mytologiane. Vil nå tru at det er noko ved kristendommen når den har 2 milliarder troende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...